چگونه افزایش تر

دکتر رونقی

%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b2

چگونه افزایش تراز داشته باشیم؟

چرا در آزمون های نیمسال اول ترازمان کم است؟من که زیاد خونده بودم پس چرا هیچ پیشرفتی در درصدها و ترازم حاصل نشده؟چرا رتبه ام بهتر نمیشه؟و…

یکی از اصول و فنون برنامه ریزی در جهت افزایش تراز آزمون ها ،داشتن انگیزه ای قوی و خستگی ناپذیر است.هر وقت که ساعات مطالعه ی بیشتر و مفیدی داشته اید،به همان میزان هم انگیزه ی شما برای حضور در جلسه ی آزمون و پاسخگویی به تست ها بیشتر بوده است.اگر در آزمونی نتوانستی نتیجه ی خوبی بگیرید،سختی تست ها را بهانه نگیرید و دنبال مقصر نباشید بهتر است بجای ساعت ها ناراحتی و اعصاب خُردی بی فایده به دنبال رفع اشکال ها باشید تا تراز خود را در آزمون های بعدی بهتر نمایید.از خود صادقانه و واقع بینانه اشکالات و ابهامات خود را بپرسید که:

1-آیا ساعات مطالعه ی شما در هفته های قبل از آزمون با تراز ی که از خود انتظار داشته اید مطابقت دارد؟این درست نیست که از خود تراز 7000 را انتظار داشته باشید ولی در کل دو یا سه هفته ی قبل از آزمون فقط 20 ساعت مطالعه داشته باشید!رسیدن به هر ترازی نیازمند برنامه ی مطالعاتی درست و حرفه ای است.پس ساعات مطالعه ی بیشتردر یک درس =تراز بالاتر در آن درس

2-آیا سبک مطالعه ی هر درس را میدانید و میتوانید بین مفهومی خواندن و حفظی خواندن مطالب تعادل مطالعاتی داشته باشید؟هر درس با توجه به درجه ی سختی و اهمیت آن در بودجه بندی کنکور سراسری و نیز رشته ی مدنظر و مورد علاقه ی شما،شیوه ی مطالعه،مرور و جمعبندی خاص خودش را دارد و نمیتوان برای هر رشته ی دانشگاهی ،دروس کنکور را به یک شیوه خواند.مثلا شما نباید دروسی که مباحث مشابه ای با هم دارند را پشت سر هم یا با فاصله ی زمانی کمتر بخوانید.مثلا مطالعه ی دینی و فلسفه با هم یا پشت سر هم اشتباه است در صورتیکه مطالعه ی پشت سر هم فیزیک و دینی مشکلی ندارد .مثال زیر مربوط به مفهومی خواندن درس زیست شناسی است:

نکاتی مختصر و حرفه ای در مورد فصل 6 زیست دوم به سبک حرفه ای های تجربی :

این فصل معمولا بین 3 الی 4 تست بین 6 الی 8 درصد را در سوالات کنکور زیست شناسی به خود اختصاص می دهد ، معمولا یک تست از مقایسه ی گردش خون ملخ با خرچنگ و کرم خاکی و … . یک تست نیز مربوط به انقباض های دهلیز و بطن هست که مثلا از گره پیش آهنگ شروع میشه تا میوکارد بطن ادامه داره معمولا طراح یک تست از ین شیوه انتقال انقباض رو طرح میکنه . یک تست حتمی هم مربوط به دستگاه الکتروکاردیوگرام قلب هست که کنکور 95 هم تست زیبایی رو در این رابطه مثل همه سال ها دیدیم ، یک تست هم مربوط به خون انسان میشه و ممکنه در رابطه با گلبول های سفید باشه که به احتمال زیاد میاد با فصل 1 سال سوم ترکیب میکنه یا ممکنه در رابطه با انعقاد خون و گلبول قرمز باشه . یک تست هم مربوط به بخش گیاهی هست که دست طراح کاملا باز هست برای یک تست مهم و ترکیبی از این قسمت که طراح میتونه با فصل های مثلا 2، 8 سال دوم ، 9 ،10 سال سوم و 8 سال چهارم ترکیب کنه و سوال مفهمومی و ترکیبی رو طرح کنه ، پس حتما حتما بایستی در این فصل میل به ترکیبی خوندن شما زیاد باشه چرا که اگر به سوالات دو سه سال اخیر نگاهی بندازیم میبینم که سوالات ترکیبی این فصل به اوج خودش رسیده و داوطلبی میتونه پاسخگو باشه که کامل روی هر سه سال مسلط باشه.

%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1

اجازه ندهید رویاهایتان، رویا باقی بماند

با کمک همدیگه به واقعیت تبدیلشون میکنیم…

3- هر چی تراز بالاترمیخوای ،تست زنی هم باید بیشتر باشد…تعداد دفعات تست زنی برای هر درس با توجه به ضریب و اهمیت آن مبحث باید در طول هفته برنامه ریزی و اجرا شود.تمرین تست زنی باید توأم با مطالعه ی تشریحی باشد و به عقب انداختن تست زنی به بهانه ی اینکه هنوز در درس مسلط نیستم یا وقت برای تست زنی ندارم و…روشهای کاملا اشتباهی است که باعث میشود تا ماههای آخر به این روال غلط مطالعاتی عادت کنید و هیچگاه به تست زنی حرفه ای نرسید.کنکور آزمونی است تستی…در نتیجه باید بیشتر تست زنی داشته باشید.هیچ داوطلبی با تراز 7000 به بالا با تعداد تست کم به تراز بالا نرسیده است.کافیست تعداد تست زنی این داوطلبان را ببینید.داوطلبی که انتظار دارد تنها با عمیق و مفهومی خواندن درس ها تراز بالایی کسب کند همانند این است که بخواهد با کتاب و فیلم نگاه کردن اسب سواری را یادبگیرد!درس خواندن بدون تست زنی بی فایده است.

4-افزایش تراز باید واقعبینانه باشد…نباید انتظار داشته باشید که از تراز 4000 در آزمون بعدی بشوید5000!افزایش تراز بصورت پله ای و درصدی است نه به یکباره .هدف های کوچک را برنامه ریزی کنید تا مفیدتر و سریعتر به موفقیت برسید و در میانه های راه انگیزه ی خود را با دیدن هر مانعی از دست ندهید.

تا زمانیکه شروع نکردید درمرحله آرزو و خیال قرار دارید

5-اگر از برنامه ی درسی خود جواب نمیگیرید آنرا عوض کنید…متاسفانه عامل اصلی نتیجه نگرفتن اکثر داوطلبان خوب در کنکور همین است که برنامه ریزی های غیر استاندارد و غیر اصولی را در پیش میگیرند و در نهایت با زحمت های زیاد و هزینه های گزاف به نتیجه ی دلخواه خود نمیرسند.استفاده از تکنیک ها و روش های مطالعه ی برتر یعنی تضمین موفقیت و تلاش خود.

6- آیا منابع شما با کیفیت و براساس سطح شما هستند؟؟؟با توجه به سطوح مختلف داوطلبان از نظر تسلط و ضعف در درس ها و نیز شیوه ی یادگیری و بخاطرسپاری هر یک و دیگر موارد مهم که برنامه ریزی و منابع را برای هر داوطلبی با دیگر رقبای خود متمایز و متفاوت میکند،تشخیص منابع کاری کارشناسی است که در قدم اول برنامه ریزی شاید تا هفته ها هم نتوان منبع دقیقی برای داوطلب معرفی کرد و داوطلب باید از لحاظ روش های آموزشی و یادگیری در کنکور چندین بار آنالیزشود تا بتوان در نتیجه منبع کمک درسی مطمئنی به وی معرف کرد.منبع درسی خوب اگر با تشخیص درست و اصولی باشد میتواند بر افزایش انگیزه داوطلب که باعث داشتن مطالعه ای باکیفیت و مفیدتر میشود بسیار موثر و دخیل باشد.و برعکس آن اگر منبع درسی درست انتخاب نشود نه تنها باعث از دست دادن روحیه ی داوطلب در مراحل یادگیری میشود بلکه حتی ممکن است باعث یادگیری ناقص و اشتباه مطالب شود که در نتیجه این موارد هم باعث افزایش پاسخ های اشتباه و کاهش تراز خواهند شد.از دیگر اشتباهات متداول اکثر داوطلبان داشتن منابع زیاد و عدم تسلط بر حتی یکی از منابع است.کیفیت بهتر از کمیت است و تمرکز بر یک منبع بسیار بهتر و سریعتر از مطالعه ی انواع و اقسام منابع است.

از دیگر دلایل معمول و متداول افت تراز و یا نداشتن پیشرفت در درصدها میتوان به :معلومات ناقص-فراموشی-بی دقتی و کمبود وقت اشاره کرد.

در مقاله ای تحت عنوان تحلیل آزمون برای کدام داوطلبان لازم نیست… به اهمیت تحلیل و آنالیز هر آزمون بسیار تاکید شده است چرا که تحلیل آزمون میتواند دلایل افت تراز که در بالا گفته شده را در سریعترین زمان رفع نماید.جهت یادآوری و مرور دوباره ی اهمیت تحلیل آزمون در پیشرفت تراز بصورت کلیدی و گذرا نکات مهم و موثر تحلیل آزمون را بر افزایش تراز دوباره در اینجا توضیح میدهم و سپس به طور مفصل در مورد بقیه ی راهکارها و تکنیک های افزایش تراز، ویژه ی نیم سال اول میپردازیم.

صبر کنید ولی تلاش بیشتر…خوب و مفید درس خواندن جزو کارهایی است که نتیجه ی آن دیر بازده است.داوطلبی که در طول دوران دبیرستان زیاد مبحثی را تستی کار نکرده و بیشتر حفظی درس خوانده به یکباره و در حتی دو ماه نمیتواند درس ها را مفهومی و تکنیکی بخواند و انتظار تراز بالا از خود درآزمون های آزمایشی که عمدتاً در نیمسال اول سخت و دشوار طراحی میشوند،داشته باشد.بلکه باید به جای توجه کردن به نتیجه ی کلی آزمون به کیفیت و افزایش درصدهای تک تک دروس و مباحث مهم توجه شود که لزوم این توجه و دقت مطمئاً داشتن صبر و درکنارش پشتکار زیاد است تا بتوان به هدفگذاری درصد هر درس در مدت زمان مشخص شده رسید.

رهرو باید سریع و پیوسته باشد…بعد از هدفگذاری که تعیین میکنید باید در این آزمون به چه درصدهایی در چه دروسی برسید در کنارش باید تلاش شما با سرعت و بدون توقف باشد تا نتیجه دهد.یک هفته با ساعات زیاد درس خواندن و هفته ی بعدش افت ساعات مطالعه هیچ نتیجه ای بر افزایش تراز شما نخواهد داشت.حتی اگر هدفگذاری شما برای هر آزمون رشد 5% باشد بسیار عالی است چرا که این خود باعث انگیزه ی بیشتر برای هدفگذاری های بعدی خواهدشد.پس پیشرفت های کوچک خود در دروس حتی آسان،نادیده نگیرید.

قبول کنید که کاهش تراز شما به دلیل اشتباهات شما در آزمون بوده است…

تنها داوطلبانی که بعد از آزمون از کاهش درصدها و تراز خود ناراحت نمیشوند،نفرات برتر کنکور هستند.چرا که نمایان شدن نقاط ضعف و اشتباهات خود را غنیمت شمرده و برای اصلاح و رفع آنها برنامه ریزی و تلاش کردند که برای آزمون های بعدی تکرار نشود.هر اشتباه شما در حل تست آزمون ها با تحلیل و رفع آن میتواند برای شما بسیار در کنکور کارساز باشد.حتی اگر با تحلیل این اشتباهات بازهم آنها را در آزمون ها تکرار کنید اشکالی ندارد آنقدر در این فرصت های باقیمانده اشکالات و اشتباهات خود را تمرین کنید تا در میدان اصلی رقابت بتوانید با آنها با موفقیت روبرو شوید و هراس نداشته باشید.

%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1

در دنیا هیچ بن بستی وجود ندارد یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت…

مدیریت قبل از آزمون چگونه میتواند برافزایش تراز موثرباشد؟چگونه با هر آنچه که از درس ها خوانده ایم افزایش تراز داشته باشیم؟

لطفا به نکات و روش های بسیار موثری که در اینجا گفته میشود دقت نمایید :

از بحثهای شایع و متداول بین داوطلبان آزمون های آزمایشی این است که بعد از آزمون میگویند که وقت کم آوردند و اگر زمان داشتند میشد به تست های بیشتری هم جواب داد یا همان تست هایی که بلد بودم را روی بعضی هاشون اینقدر وقت گذاشتم که دیگه زمان نشد به بقیه ی تست ها برسم.یا داوطلبی دیگری با دیدن اولین تست های سخت بطور کل انگیزه ی خود را از حل تست های دیگر هم از دست میدهد واین آزمون را هم همانند آزمون قبلی بیخیال میشود و رها میکند آن هم با این انگیزه ی منفی که مگر چقدر دیگر از آزمون ها مانده است یا مگر چند بار فرصت هست و میتوان این تراز بد را جبران کرد؟!و…

انجام تکنیک مدیریت قبل از آزمون در دو روز قبل از هر آزمون کاری است که باعث میشود دچار غافلگیری سرجلسه ی آزمون و بحث هایی که در بالا گفته نشد نشویید و از طرفی بتوانید از ماکسیمم مباحثی که خوانده اید هم بتوانید به بهترین شکل و با بیشترین درصدها استفاده ببرید.

اگر یک روز قبل از هر آزمون آزمایشی در خانه از خود یک آزمون غیر حضوری نگیرید باعث میشود در جلسه برخی تست ها به نظرتان آشنا بیایند ولی نتوانید پاسخ دهید. مثلا ترتیب دروس در هر آزمون آزمایشی و نیز کنکور، درس ادبیات اول و انگلیسی آخر است که شامل مباحث پیش و پایه هستند.تعداد تست هر درس در آزمون ها مشخص است و نیز زمانبندی هر درس.مثلا برای دروس عمومی 60 دقیقه زمان دارید و 80 تست.در کل برای هر تست بطور استاندارد 45 ثانیه زمان دارید.اما نکته ی بسیار مهم اینجاست که هر تست بسته به سختی و آسانی آن ،راحت و آسان بودن برخی دروس برای شما و اینکه بودجه بندی درس ها در آزمون ها به چه صورت است بسیار بر مدیریت قبل ازآزمون اهمیت دارد.و لزوما رعایت ترتیب در تست زنی برای تمام داوطلبان پیشنهاد نمیشود و بسته به شرایط خاص هر داوطلب متغییر و متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که هدف شما از رفتن به جلسه ی آزمون همواره این باشد که با تمام وجود بخواهید از مغز خود کاربکشید و پرانرژی و با حفظ انگیزه به تست ها جواب دهید بدون آنکه تحت تاثیر سختی و دشواری برخی تست ها قرا ربگیرید چرا که هر چقدر هم شما یک برنامه ریزی دقیق و با جزئیات و نیز نزدیک به زمان اجراهم داشته باشید نخواهید توانست تشخیص دهید که مثلا آزمون فردا کدام مباحث تست های خیلی دشوار و کدام دروس تست های آسانی خواهند داشت.پس هر آزمونی که تمام میشود شما باید انگیزه ی خود را حفظ کنید و برای تلاش های بیشتر جهت جبران در آزمون بعدی و بعدی و بعدی آماده باشید به معنای واقعی کلمه از درس خواندن کییف کنید. و هیچگاه در طول هفته های قبل از آزمون با این انگیزه که این درس در این آزمون سخت خواهد بود،درس نخوانید چرا که همین انگیزه و باور منفی به بقیه درس ها هم سرایت میکند وباعث میشه بقیه دروس را هم سخت بدانید و هیچ پیشرفتی در درصدها نداشته باشید.با انگیزه درس خوندن یعنی میشه در سخترین درسی که حتی اگه قبلا در دبیرستان در آن بسیار ضعیف بوده اید و همیشه جزو نمرات آخر کلاس میشدین اکنون برای رسیدن به هدف خود با انگیزه آن را بخوانید.از کم شروع به مطالعه کنید تا متوجه تغییر درصد خود در این درس ضعیف شوید و هیچوقت درسی را بطور کامل در آزمون ها حذف نکنید.یک تست صحیح میتواند تا چند نفررتبه ی شما را جابه جا نماید.

%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1-%da%a9%d9%86

راز موفقیت چیست؟ – موفقیت 1% الهام است و 99% پشتکار (( ادیسون))…

کارآمدترین روش های تضمینی جهت افزایش تراز در آزمون های فاز پاییز و زمستان (نیمسال اول):

  • افزایش تست زنی در مباحث و دروس چه ضعیف و چه قوی.
  • مرور حرفه ای به روش مرور با تست زنی جدید و دوباره تست زنی پرسش هایی که در بار اول اشتباه پاسخ داده اید.وتحلیل تست های آزمون قبلی هم خوانده شوند (و نکات را به زبان خودتان یادداشت کنید)
  • به مثال زیر توجه نمایید:

تحلیل تست ها: تست (1):لیپدهایی که نقش هورمونی دارند ،استروئیدی نام دارد که البته در ساختار خودشون زنجیره کربنی دارند ، که به زنجیره کربنی مولکول های آلی ، اسکلت کربنی گویند (پاسخ گزینه 3) تحلیل دیگر گزینه ها: با دانستن نکات مربوط به کلسترول گزینه 1 و 2 غلط است.

تست (2):خوب مهم ترین ابزار سلولی همگی آنزیم هستند گزینه الف: خوب آنزیم ها جز واکنش دهندهای زیستی اند. (الف صحیح) . ب : همه آنزیم ها پروتئینی نیستند ( ب غلط) . ج: متابولیسم : واکنش های درون سلولی اما آنزیم هایی که یک سلول تولید می کند می تواند برون سلولی باشد (ج غلط) . گزینه (د) انزیم ها محصول سنتز آبدهی درون سلول است (د صحیح)

تست (3) ناحیه نوکلئیدی ، DNA و پروتئینه قرار داره دیگه !!! خوب میدونم که خیلی خوب میدونی در پودرهای لباسشویی آنزیم پروتئاز و لیپاز قرار داره که پروتئاز میاد این پروتیئن ناحیه نوکلئیدی رو تجزیه می کنه (جواب گزینه 3).

تحلیل تست ها:تست 4:کاملا ترکیبی است ولی بسیار ساده.گزینه الف : پروتیئن های نشانه ای مثل بعضی از هورمون ها که در فصل 4 سال سوم میخوانید مثل هورمون رشد و نمو . گزینه ب : پروتئین انقباضی که از جمله میوزین و اکتین هستند که پروتئین های انقباضی در سیتوکینز دخالت دارند . گزینه ج : پروتئین ساختاری از جمله کراتین (موی سر) و کلاژن یا مثلا پروتیئن دوک تقسیم. گزینه د : مثل آنزیم شرکت کننده در رونویسی . پاسخ گزینه (4)

تست(5): اگر یادتان باشد باکتری ما هسته مشخصی ندارد و دی ان ای و پروتئین در ناحیه نوکلوئیدی قرار دارد که بایستی خوب خوب این نکته رو بدونی که در ناحیه نوکلوئیدی ما ریبوزوم داریم اما فعال نیستند و از همه مهمتر در هر اندازه ای نیستند (پاسخ گزینه 4) . تحلیل دیگر گزینه ها :گزینه 1 : بچه های سال دوم یا سوم خوب میدونند که سلول های کبدی ما گلیکوژن ذخیره می کند و حتما در فصل 2 سال دوم هم خوندی که در پراکسی زوم H2O2 تولید می شود . گزینه 2: خوب حتما میدونی که پراکسی زوم هم در سلول گیاهی و هم سلول جانوری وجود داره!!! از طرفی بیشترین ترکیب آلی طبیعت میدونی که سلولز هست ، دو وجه تشابه ما را به گیاه رسوند!!! . گزینه 3 : فوق العاده نکته ی بارز!!!! نوروسپوراکراسا (در پیش دانشگاهی میخونی ) بعنوان یه یوکاریوت RNA مختلف داره و میتونه تیامین هم تولید کنه.

تست (3) : غشا پایه : شبکه پروتئینی + پلی ساکارید چسبناک. که در ساختار خودش لیپد ندارد.

  • حتما قبل از هر آزمون درس ها را تاآنجا که رسیده اید جمعبندی نمایید و بدون داشتن برنامه ی جمعبندی و مرور قبل از آزمون نمیشود به افزایش تراز امیداور بود.

و توصیه ی آخر:

%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2%d8%b4%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1

ما خوب بودیم!ولی آنقدر صبر کردیم تا عالی شدیم…

مقصدی که انتخاب کرده اید درست است؟

مسیری که برای آن مقصد انتخاب کرده اید مناسب است؟

گاهی مقصد خوبست اما …

 

8 دیدگاه برای “چگونه افزایش تر
  1. ??? گفت:

    سلام دکتر. من مشکل برنامه درسی ندارم و مشکلم عدم تمرکز و استرس زیاده که خیلی وختا نمیذاره نتیجه خوبی بگییرم و زحمتام بی نتیجه میمونه. من چیکار کنم؟

  2. ???? ?? گفت:

    سلام \nراه های افزایش تمرکز:\n۱-اولین و مهمترین موردی که تمرکزو بالا میبره داشتن انگیزه و علاقه به مطلب مورد مطالعس، \n۲- مهیا کردن مکان مناسب(میز و‌صندلی)، تمیز و مرتب، به دور از سر و‌ صدا\n۳- شروع کردن به درس خوندن بلافاصله بعد از اینکه پشت میز نشستیم، \n۴- یادداشت برداری و تکمیل نویسی، نوشتن باعث میشه ما شش دونگ حواسمون به درس باشه و نکاتی که خیلی مهمن رو از دل اون حجم زیاد مطالب بیرون بکشیم و دفعه بعدی که خواستیم اون مطالبو مرور کنیم کارمون راحت تر باشه\n۵- تند خوانی: خیلیا فکر میکنن هر چقدر شمرده شمرده و کلمه به کلمه درس بخونن یادگیریشون بالاتر میره در صورتی که کاملا برعکسه، چون ذهن اولا با مفاهیم سروکار داره نه با کلمات، ثانیٱ هر چه سرعت درس خوندنمون بالاتر بره سرعت ورود اطلاعات و داده ها به ذهنمون بیشتر میشه و ذهن دیگه‌ هیچ راه در رو ای نداره و تمرکزمون بیشتره\n ۷- مواقعی که مشغله ذهنی و فکری داریم اگه خفیف و‌قابل کنترل بود اون موضوع و مشغله ذهنی رو‌ روی کاغذ بنویسیم‌ و‌ اونو به تعویق بندازیم. اگه خیلی حاد بود بهتره میز مطالعه رو‌ ترک کنیم چند دقیقه قدم بزنیم‌ بعد که اوضاع بهتر شد برگردیم‌ سراغ مطالعمون\n۸- سیستم‌ پرسش و‌پاسخ، سیستم ذهن خودمونو شرطی کنیم. یعنی بعد از اینکه موضوعو‌ خوندیم‌ تموم شد از ذهنمون بخوایم اونو به روشای مختلف برای خودمون بازگو کنه، « عملیات بازیابی اطلاعات از مغز»\n۹- داشتن برنامه حجمی زمانی، یعنی یه تایم تقریبی برای حجم مطلبی که میخوایم مطالعه کنیم در نظر بگیریم و سعی کنیم‌ توی اون زمان مطالب رو‌ بخونیم و به ذهنمون اجازه ندیم به افکار پراکنده و بیهوده دامن بزنه….

  3. ??? گفت:

    خیلییی ممنونم که جوابمو دادین. من اگه بخوام با شما مشاوره حضوری بگیرم ماهی چقدره؟ رشتم تجربیه 96دومین کنکورمه

  4. ???? ???? ????? گفت:

    سلام.خواهش میکنم هدف ما موفقیت شماست.\nلطفا به شماره زیر تلگرام بدید اطلاعات بیشتر خدمتتون ارائه بشه\n09120190548

  5. ??? گفت:

    سلام.
    من هم علاقه دارم هم هدف هم برنامه ریزی
    اما اصلا نمیتونم به این خستگی تمام مدتی که دارم غلبه کنم.
    چیکار کنم؟

  6. ???? ???? ????? گفت:

    سلام بیش از خد توانتون درس نخونید ساعت مطالعتون رو پله پله افزایش بدید هر هفته نیم ساعت به ساعت مطالعه روزانتون اضافه کنید

  7. ???????? گفت:

    سلام دکتر ممنون از مطالب مفیدتون که رایگان قرار میدید
    من سال سوم تجربی هستم و با وجود ساعت مطالعه بالا (11 ساعت روزانه) وقت نمی کنم ریاضی و فیزیک رو بخونم برای آزمونا وتا عمومی ها و زیست و شیمی رو میخونم زمانی باقی نمیمونه حتی برای این مشکل ساعت مطالعه رو فوق العاده افزایش دادم ولی نتیجه نداد و برعکس باعث بی حوصلگی و بی علاقگی به کتاب ها و افت شدید برام شد (دوستام با ساعت مطالعه کمتر به همه درس ها میرسن)
    اگه ممکنه در این مورد منو راهنمایی کنین چون بدجوری نا امیدم کرده……

  8. ???? ???? ????? گفت:

    سلام و آرزوی موفقیت دارم براتون باعث دلگرمی ماست که مطالب براتون مفید واقع شده.\nاما دررابطه با سوالتون باید عرض کنم که مشکل شما در برنامه ریزی و نحوه ی مطالعتون هست.فقط تایم مطالعه بالا نیست شما باید به موقع مرور داشته باشید تنوع درسی داشته باشید بین دورس اختصاصی دروس عمومی رو هم قرار بدید.یکسره درس نخونید هر 45 دقیقه تا 10 دقیقه هم استراحت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *