مشاوره کنکور تجربی

مشاوره کنکور تجربی

همانطور که میدانید دوره ی کنکور بسیار طاقت فرسا و خسته کننده است. احتمالا از دانش آموزانی که کنکور را پشت سر گذاشته اند شنیده اید که آنها از ابتدا با مشکلات زیادی روبرو شده اند ازجمله برنامه ریزی, تست زنی,پیدا کردن منابع مناسب برای دروس مختلف و حتی از لحاظ روحی مشکل پیدا کرده و بسیار خسته شده اند.

حضور مشاور برای هر دانش آموز از واجبات کنکور است. مشاور کنکور به شما کمک میکند تا مسیر درست را به بهترین شکل ممکن طی کنید و هدف شما را در راس این مسیر قرار می دهد. با وجود یک مشاور , سردرگمی های ممکن شما کاهش می یابد و با راهنمایی های او مسیر کنکور به مراتب آسان ترخواهد بود.

بسیاری از دانش آموزان رشته ی تجربی که خواستار رشته های پر طرفدار پزشکی ,دندانپزشکی و داروسازی  و … هستند, نیازمند مشاوری هستند که مسیر رسیدن به خواسته هایشان را به آنها نشان دهد تا با برنامه ریزی مناسب بتوانند به هدفشان برسند.

اگر شما هم در ابتدای راه  کنکور تجربی هستید و بدنبال مشاوری مناسب که راه را برای شما هموار سازد ,  در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

با مطالعه ی این مقاله می توانید اطلاعات بسیارجامعی در مورد ویژگی های یک مشاور کنکور تجربی ,کسب کنید وبا دانستن این ویژگی ها بهترین مشاور را انتخاب کنید.

 

بهترین مشاوره کنکور تجربی کیست؟

اگر قصد شرکت در کنکور سال ۹۹ را دارید، احتمالا از داوطلبینی تجربه مشاوره کنکور تجربی ۹۸ داشته و در کنکور موفق شده اند، سوالات زیادی کرده اید. چرا که هیچ چیز مانند پرس و جو از دیگران به شما در انتخاب درست، کمک نمی کند.

اما اگر در حال حاضر از گوگل در رابطه با مشاور رتبه های تک رقمی و ویژگی های او سوال کرده اید، پس در جای درستی قرار دارید! در ادامه فهرستی از مشخصات بهترین مشاور کنکور تجربی در اختیارتان قرار می دهیم که انتخاب را برای شما ساده تر می کند.

 

ویژگی های مشاور کنکور تجربی :

 

ویژگی های مشاور کنکور تجربی :

ارائه اطلاعات لازم در رابطه با رشته پزشکی و پیرا پزشکی :

اولین و مهمترین ویژگی که یک مشاوره کنکور تجربی باید داشته باشد، این است که اطلاعات کاملی در خصوص آنچه پیش رو دارید، در اختیارتان قرار دهید. بسیاری از دانش آموزانی که قصد قبولی در رشته های برتر تجربی را دارند، تنها به جایگاه اجتماعی آن علاقه داشته و از روزهای سختی که پیش رویشان است، بی خبرند. به همین خاطر مشاور باید اطلاعات جامعی در خصوص رشته مد نظر شما در اختیارتان قرار داده و مسیر تاریکی که پیش رویتان قرار دارد را تا حد زیادی روشن کند تا قابلیت تصمیم گیری بهتری از رشته ی مورد نظرداشته باشید.

آموزش روش های درست مطالعه:

یکی دیگر از مهارت های اصلی مشاور کنکور تجربی این است که تکنیک های صحیح مطالعه را به شما آموزش دهد. روش های جمع بندی کنکور تجربی و تندخوانی، مهمترین مهارت هایی است که دانش آموز باید در آنها حرفه ای باشد. خصوصا افرادی که دیرتر شروع به مطالعه کرده و زمان زیادی برای مطالعه اصولی و درست ندارندو نیازمند برنامه ای فشرده هستند.

برنامه ریزی مختص کنکور تجربی:

برنامه ریزی منعطف و منسجم هنر بهترین مشاور کنکور تجربی است. برنامه ریزی برای هر دانش آموز باید به صورت منحصر به فرد، با توجه به سطح دانش آموز و شرایط مطالعه وی و حتی سبک زندگی وی انجام شود. به طور قطع نمی توان برای دانش آموز قوی مشابه با دانش آموز ضعیف برنامه ریزی کرد. و لازم است بدانید که حتی برنامه ی دو دانش آموز قوی نیز باهم یکسان نیست. برنامه ریزی کنکور باید به گونه ای انجام شود که منعطف بوده و به میزان سختی اجرای آن به مرور زمان بیشتر و بیشتر شود.

برنامه منعطف، به برنامه ای گفته می شود که در صورت عدم اجرای درست آن، امکان جبرانش در روزهای آتی وجود داشته باشد. برخی از مشاوران برنامه را به اندازه ای فشرده در نظر می گیرند، که امکان تغییر آن در آینده وجود ندارد! اگر برنامه ای منعطف نبوده وبسیار سنگین باشد و به دانش آموز فشار آورد , وی به سرعت از برنامه زده شده و تمایلی به انجام ادامه ی آن نخواهد داشت که باعث تضعیف روحیه دانش آموز در ابتدای راه می شود.

 او باید مسلط به برنامه‌ریزی کنکوری باشد و آنقدر در این زمینه تجربهٔ کافی و مفید داشته باشد که کاملاً مهارت ایجاد توأم انگیزه و برنامه‌ریزی اصولی و حرفه ای برای هر تیپ داوطلب کنکوری را داشته باشد. داشتن یک برنامه سخت و فشرده تضمینی برای موفقیت در کنکور نیست و در برخی موارد می‌تواند نتیجه معکوسی هم داشته باشد. به همین خاطر برنامه‌ریزی کنکور باید به گونه انجام شود که در ابتدا آسان و به مرور زمان سخت شود.

تقویت روحیه دانش آموز:

روزهای منتهی به کنکور، قطعا روزهای پراسترسی برای داوطلب و خانواده او خواهد بود. مشاور تحصیلی باید بتواند به خوبی دانش آموز را برای این روزها آماده کرده و روحیه او را تقویت کند. یکی از ویژگی های مهم مشاور کنکور داشتن آرامش و انتقال آن به دانش آموز و خانواده وی می باشد.

روحیه ی دانش آموزان در مسیر کنکور بسیار شکننده می شود و این خود نشان دهنده ی لزوم وجود یک مشاور حرفه ای است تا شما را برای روزهای سختی که پیش رو دارید آماده سازد.

معرفی بهترین منابع کنکور

معرفی بهترین منابع کنکور

انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی و ریاضی از میان ده ها منابع موجود در بازار، کار مشکلی خواهد بود. از هر مجموعه انتشاراتی که در زمینه فروش کتاب های کمک آموزشی در حال فعالیت است، برای هر درس چند کتاب وجود دارد! اینکه کدام یک برای دانش آموز مناسب است، به سطح فعلی دانش آموز بستگی دارد. یک مشاور حرفه ای با توجه به سطح دانش آموز و سبک درس خواندن وی میتواند بهترین منبع را از میان هزاران منبع انتخاب و به دانش آموز معرفی کند; به این طریق شما در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی میکنید.

از طرف دیگر، معمولا تمامی کتاب های مورد نیاز کنکور، از یک انتشاراتی خاص تهیه نمی شود. بنابراین مشاور باید بتواند نه تنها از جدیدترین های موجود در بازار مطلع باشد، بلکه بهترین مورد را به دانش آموز پیشنهاد دهد.

به خاطر داشته باشید که داشتن چندین کتاب متنوع، به معنای موفقیت تضمینی در کنکور نیست. کافی است که یک یا دو کتاب را با بهترین کیفیت مطالعه کنید! پس به جای آنکه مدام به فکر خرید جدیدترین کتابها باشید، به دنبال مطالعه اثربخش و با کیفیت باشید و توصیه های مشاور خود را در خصوص منابع مختلف جدی بگیرید.

مشاور خوب باید به تمامی منابع و ویرایش‌های جدید آگاه و مسلط بوده و اطلاعاتش در زمینهٔ کتب جدید کنکوری به روز باشد. روز به روز به تعداد منابع آموزشی کنکور اضافه می‌شود که قطعاً تمامی آنها برای دانش آموزان مفید نخواهند بود؛ بنابراین باید منبعی به دانش آموز معرفی شود که متناسب با سطح وی بوده و او را برای کنکور آماده خواهد کرد.

بررسی سوالات کنکور سال های گذشته :

حتما شما هم شنیده اید که تعدادی از سوالات کنکور همیشه تکراری است و یا حداقل بسیار مشابه سال های گذشته است. بنابراین در صورتی که شما به همراه بهترین مشاور کنکور تجربی، سوالات کنکورهای گذشته را به طور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنید، شانستان را برای قبولی در کنکور بیشتر کرده اید. مشاوری که انتخاب می کنید، باید تمامی سوالات را ریز به ریز تحلیل کرده و تسلط کاملی روی سوالات تکراری و یا مشابه داشته باشد. با سر نخی که مشاور در اختیار شما قرار میدهد، آمادگی شما برای شرکت در کنکور و پاسخ دادن به سوالات، بیشتر خواهد شد.

مشاور کنکور تجربی باید خود فردی موفق در زندگی خود باشد تا بتواند به بهترین شکل شما را راهنمایی کند:

مشاور خوب باید در وهله اول خود مسیر موفقیت را طی کرده باشد تا دانش آموزان بتوانند به او اعتماد کنند و چگونگی موفق شدن خود را به دانش آموزان انتقال بدهد. متأسفانه بسیاری از افراد در زمینه مشاوره در حال فعالیت هستند که خود سابقه درخشانی در زمینه تحصیل و کار ندارند! پس اگر مشاور در زندگی شخصی خود موفق نبوده باشد، احتمالاً راهنمای خوبی هم نخواهد بود.

مشاور کنکور تجربی بهتر است در یکی از رشته های تجربی تحصیل کرده باشد و روش ها و سختی های راه شما را بشناسد تا بتواند به بهترین شکل ممکن شما را در مسیر خود قرار داده و کمکتان کند.

 او باید تسلط نسبی و قابل قبولی بر مباحث داشته باشد. تا درصورت کسب نتایج ضعیف داوطلب، تشخیص دهد که درجهٔ سختی و آسانی آن مبحث چقدر بوده‌است. پس صرف اینکه مشاور مهندس یا دکتر باشد کافی نیست؛ بلکه مشاور باید در حداکثر درس‌ها تسلط کافی داشته باشد و این یعنی کاربلد بودن.

وظایف مشاور کنکور تجربی:

بررسی وضعیت درسی هر داوطلب باید بطور کامل و با جزئیات قبل از تنظیم و تدوین برنامه،انجام شود. مسلماً تا زمانی که مشاور نداند که دانش آموز در چه سطحی قرار دارد، نمی‌تواند برنامه خوبی برای او تنظیم کند.

کلاس‌های کنکوری، برنامه هفتگی، مدرسه، منابع درسی و سبک زندگی … را از داوطلب بپرسد و در جریان برنامه درسی و هفتگی داوطلب باشد. رها کردن دانش آموز به حال خود، یکی از اشتباهاتی است که برخی از مشاوران و والدین مرتکب می‌شوند. هدف از مشاوره کنکور تجربی ، همراهی مشاور با دانش آموز تا رسیدن به نتیجه مطلوب است.

روش‌های مطالعه هر درس، روش‌های تست زنی و مرورها باید براساس سطح درسی و توانمندی‌های داوطلب باشد. لازمه ی موفقیت در کنکور، بالا بودن ساعت مطالعاتی دانش آموز نیست. بلکه کیفیت درس خواندن است که اهمیت دارد؛ بنابراین باید کلیه تکنیک‌های مطالعه، مانند تندخوانی ، جمع بندی و روش های تست زنی… به دانش آموز آموخته شود.

تأمین انگیزه روحی و روانی داوطلب و کمک به افزایش انگیزه‌های مثبت در داوطلب یکی دیگر از وظایف بهترین مشاور کنکور تجربی است. استرس اصلی‌ترین عاملی است که در نتیجه کنکور تأثیر چشمگیری دارد که اگر مشاور کنکور برای کاهش این استرس شما را یاری دهد قطعا نتیجه ای بهتر از تصور خودتان در کنکور خواهید داشت.

تنوع برنامه‌ریزی برای دانش آموز یکی دیگر از مهارت‌های بهترین مشاور کنکور تجربی است. برنامه‌ریزی باید کاملاً شخصی‌سازی شده و براساس توان دانش آموز نوشته شده باشد و به ۳ صورت کوتاه مدت ,میان مدت و بلند مدت تنظیم شده باشد. برنامه باید طوری باشد که اگر دانش آمور در یک روز دچار مشکلی شد از برنامه عقب نماند و به راحتی بتواند جبران کند. تنوع در برنامه‌ریزی از اصلی‌ترین موارد می‌باشد طوری که دانش آمور بعد از اتمام برنامه آن روز احساس خستگی نکند. برنامه باید کاملاً روانشناسی شده نوشته شود که دانش آموز با انگیزه و میل تمام به سمت درس خواندن برود.

یکی دیگر از وظایف مشاور کنکور تجربی یاداوری هدف بزرگ دانش آموز به او است. در ابتدای مسیر کنکور تقریبا تمامی دانش آموزان هدفی مشخص برای خود تعیین میکنند و بدلیل اشتیاقی که برای رسیدن به هدفشان دارند بسیار پر انرژی درس خواندن را شروع میکنند ولی رفته رفته خسته میشوند و گاها هدف خود را فراموش می کنند, در اینجا نقش مشاور کنکور بسیار پررنگ میشود زیرا این وظیفه ی یک مشاور خوب است تا به دانش آموزانی که کم انگیزه و خسته شده اند یاداوری کند که برای چه هدفی درس میخواند و انگیزه ی دوباره به آنها بدهد تا توانایی ادامه دادن به مسیر را داشته باشند.

چرا به دنبال بهترین مشاور کنکور تجربی باشیم؟

چرا به دنبال بهترین مشاور کنکور تجربی باشیم؟

رشته تجربی از نظر تحصیل با سایر رشته‌ها کمی متفاوت می باشد. آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری نشان می‌دهد که اکثر داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت می‌کنند. و اکثر این دانش آموزان هدف خود را برای رسیدن به رشته های پرطرفدار پزشکی, دندان پزشکی و داروسازی و.. می گذارند. همانظور که می دانید برای رسیدن به این اهداف نیازمند رتبه های بسیار عالی هستید . از میان تعداد زیاد شرکت کنندگان کنکور تجربی تنها اندکی موفق به کسب رتبه های برتر می شوند.

شما برای رسیدن به این اهداف نیازمند راهنمایی هستید که مسیر را به شما نشان دهد تا بتوانید در مسیر خود حرکت کنید و روز به روز به اهدافتان نزدیک تر شوید.این زاهنما همان مشاورتان است پس مهمترین کار در ابتدای کنکور این است که مشاوری را انتخاب کنید که به کار وی اعتماد داشته باشید.

شرکت در جلسات مشاوره کنکور تجربی به همراه تلاش و پشتکار خود دانش آموز، تا حد زیادی تضمینی برای قبولی شما در بهترین رشته‌ها و دانشگاه ها خواهد بود.

پس از جلسات مشاوره ,این دانش آموز است که با تلاش و پشتکار و عملی کردن برنامه های مشاور قبولی خود را در بهترین دانشگاه ها تضمین می کند.

همانطورکه گفتیم داشتن مشاور کنکور تنها راه رسیدن به موفقیت نیست و نیازمند تلاش دانش آموز نیز هست. تلاش دانشجو براساس علاقه ی او به دروس سنجیده میشود. اگر دانش آموز به تمامی دروس پایه علاقه داشته و آنها را بطور مناسب مطالعه نماید و پایه ی خود را قوی کند,     قطعا نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

می‌توان گفت که بعد از زیست و شیمی که اصلی‌ترین دروس رشته تجربی است، اگر داوطلب کنکوری در ریاضی و فیزیک نیز از پایه قوی باشد از سایر رقبیان خود پیشی می‌گیرد؛ لذا دانش آموزی که رشته تجربی را انتخاب می‌کند حتماً برای رسیدن به موفقیت، به تمام مباحث این رشته علاقه داشته باشد.

کنکور رشته تجربی دارای ۵ زیر گروه است که ضرایب هر زیر گروه در دروس اختصاصی با هم متفاوت اند لذا باید به این نکته توجه داشته باشید که رشته موردنظرتان در کدام زیر گروه است و ضرایب دروس اختصاصی آن چقدر است و با دیگر زیر گروه‌ها چه تفاوتی دارد. (طبق آمار سنجش در بین رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کشوری پر طرفدارترین رشته‌ها، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بوده‌است)

مشاوره کنکور تجربی رایگان دکتر رونقی :

مشاوره رایگان کنکور یکی از خدمات اصلی گروه مشاوره دکتر رونقی است. شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با ما در تماس باشید. با شرکت در یک جلسه رایگان مشاوره، پاسخ بسیاری از سوالاتتان را دریافت خواهید کرد و در آخر متوجه خواهید شد که آیا مشاور مد نظرتان، پاسخگوی نیازتان هست یا نه!

می توانید از این فرصت طلایی برای انتخاب مشاورتان استفاده کنید.

علاوه بر این، شما می توانید در کانال تلگرام دکتر رونقی عضو شده و مشاوره کنکور تجربی آنلاین را تجربه کنید. دکتر رونقی در قالب پیام هایی که در کانال تلگرام خود قرار میدهند، تکنیک های موفقیت در کنکور را به شما آموزش داده و تا حد زیادی به صورت رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد.

دکتر رونقی، در زمینه مشاوره کنکور تجربی دارای تجارب زیاد و البته موفقی هستند. شما می‌توانید در یک جلسه رایگان مشاوره با ایشان شرکت کرده و پاسخ سوالاتتان را در خصوص چگونه در کنکور تجربی موفق شویم، دریافت کنید. دکتر رونقی با توجه به دانش و تخصصی که در رابطه با بودجه بندی کنکور تجربی داشته، دانش آموزان را در مسیر درست تحصیلی هدایت کرده و موجب قبولیشان در بهترین رشته های کنکور تجربی شده‌اند. در صورتی که شما هم به دنبال یک جلسه مشاوره کنکور تجربی رایگان و آنلاین هستید، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۸۴۴۶۵۵۵ با ما در ارتباط باشید.

چرا گروه مشاوره ی دکتر حسین رونقی را انتخاب کنید؟

  • دکتر حسین رونقی متخصص جراحی ارتوپدی
  • مشاور و برنامه‌ریز برتر کنکور
  • کارشناس برنامه‌های تلویزیونی
  • مشاور ارشد موسسات بزرگ کنکوری
  • نویسنده کتاب راهکارهای موفقیت در کنکور و مقالات علمی دربارهٔ رموز کنکور در مجلات و سایت‌های معتبر
  • برگزار کننده همایش‌های موفقیت در کنکور در مدارس نمونه و موسسات بزرگ در گیلان و استان‌های دیگر کشور

دکتر حسین رونقی به عنوان کسی که خود رتبه برتر کنکور بوده و توانسته دوران تحصیلی پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارد و بلافاصله بعد از اتمام پزشکی در رشته تخصص جراحی ارتوپدی قبول شود.

دکتر رونقی بهترین الگو و نمونه برای دانش آموزان می‌باشد که مسیر کنکور را با موفقیت طی کرده و در این ۹ سال توانسته دانش آموزان زیادی را پرورش دهد تا در رشته‌های پزشکی –دندان پزشکی و داروسازی قبول شوند.

«همیشه باید سعی کرد جا پای کسانی گذاشت که مسیر مشترک ما را با موفقیت طی کرده‌اند؛ و در سال مهم کنکور هیچ آزمون و خطایی جایز نیست.»

کانال مشاوره کنکور تجربی

سوالات متداول