خستگی ناپذیر باش تا روز کنکور

دکتر رونقی

191841_339

خستگی ناپذیر باش تا روز کنکور

یک نیمسالی از فرصت های باقیمانده تا کنکور سپری شد و نیمه ی حساس دوم بازی از راه رسید.در نیمسال اول گاهی وقتا احساس خستگی کردیم ،بی انگیزه هم شدیم و بعضی اوقات واقعا حوصله ی هیچی رو نداشتیم…!!!تو که ربات نیستی،و همه ی ما آدما خواه ناخواه درگیر این روزمرگی ها و لحظات خوب و بد میشیم و اتفاق برای هر کسی ممکنه بیافته.ولی…ولی برای تویی که تو سرت یه رویای بزرگی داری و حاضری به هر قیمتی که شده بهش برسی،خسته شدن ها و بی انگیزه شدن ها نباید معنی داشته باشه !!!

کنکور میدان جنگ با اراده هاست و فقط اونایی که انگیزه ی مستدامی در طول این یکسال داشتن و شجاعانه با تمام سختی ها جنگیدند ،ایستادند و تسلیم نشدن و برعکس انگیزه و تلاششونو بیشتر هم کردند ،موفق خواهند بود چون این دسته از داوطلبان میدونستند و باور داشتن که تمام تلاششون این نیست و بیشتر از اینها میتونن درس بخونن و تراز های بالایی کسب کنند.پس،همین الان و همین لحظه

کمر همتو ببند و کمر خستگی ها رو همین الان بشکن …که داری هر لحظه به هدفت ،به آرزوهات و به رویاهات نزدیکتر میشی ،فقط کافیه که به اوج قله ی موفقیت نگاه کنی.

برخی عواملی که مسبب خستگی ها هستند:

۱-نداشتن یک برنامه ی دقیق و منظم:

وقتی که ندونی امروز ،فردا ،آخر هفته باید چه جوری و چقدر درس بخونی و از کجا شروع کنی و به چه درصدهایی باید برسی و…باعث خستگی ،سردرگمی وسستی در شروع به درس خواندن میشود.

۲-نداشتن آرامش و مطالعه با ترس:

وقتی از قبول نشدن و موفق نشدن ،ترس دارید و حین مطالعه آرامش ندارید و همیشه نگرانید .اینا باعث میشه کم کم بی انگیزه شوید و مداوم بگید خسته ام دیگه بریدم دیگه نمیتونم ادامه بدم و …

۳-کمال طلبی:

اگرهدف خود را در مطالعه این بگذارید که باید حتما تمام مباحث را یاد بگیرید و باید از پس هر تستی بربیایید و به پیشرفت های کوچک و رو به بالا در هر درسی ،اهمیت و ارزش ندهید ،خود همین تفکر غلط و منفی باعث میشود در میانه ی راه خسته شده واحساس بی فایده بودن کنید.

۴- نداشتن اعتماد بنفس :

خودتان را دست کم نگیرید و قبولی در بهترین رشته و دانشگاه را شانسی و اتفاقی ندانید .خودتو باور داشته باش .تا میل و رغبتی که در تلاش کردن در تو بوجود میاد باعث جلوگیری ازخستگی ها در تو بشه .

۵-مرور هدف:

تا هدف و انگیزه ی روشن و دقیقی نداشته باشید.هیچوقت نمیتونید حواستونو به درس خوندن متمرکز کنید و انرژی درس خوندن هم نخواهید داشت.

۶-سرزنش بخاطر گذشته:

اگربخوای هر روز خودتو بخاطر اشتباهات گذشته سرزنش و شماتت کنی وآخرش هم بگی که ضعیفی و نمیتونی به آرزوت برسی خیلی زود تسلیم میشی و همیشه وقتی صحبت از درس خوندن میشه،میگی خسته ام و…

۷-یکنواخت نباش:

تمام وقت درس خواندن بدون ایجاد تنوع، وحشتناک باعث بروز خستگی ها و حتی سلب علاقه به درس خواندن و یادگیری میشه.

و در آخر، همیشه به رسیدن به هدفتان فکر کنید و بدانید که اگر روزی حس کردید که خوب درس خوانده اید،آن روز یک قدم به هدف خود نزدیکتر شده اید…

موفق باشید

2 دیدگاه برای “خستگی ناپذیر باش تا روز کنکور
  1. ????? گفت:

    سلام من دانش آموز پایه چهارم و تا به حال برای کنکور ۹۵ درس نخوندم اما تراز آزمونام از 6500بیشتر ومعدل ترم ا

  2. ???? ???? ????? گفت:

    سلام بستگی به تلاشتون تا کنکور و بیس علمی شما داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *