چند نکته برای موفق شدن در کنکور (قسمت سوم)

دکتر رونقی

 

چند نکته برای موفق شدن در کنکور (قسمت سوم)

۱۳-موسیقی گوش کنید. گوش دادن موسیقی همراه با درس خواندن سبب دور شدن نگرانی و

استرس می شود. ولی نوع موسیقی که در شبهای امتحان باید گوش داده شود، باید از نوع بی کلام باشد

تا سبب به هم ریختن تمرکز شما نشود.گوش دادن به موسیقی بی کلام بیشتر می تواند به کسانی کمک کند که

با توجه به شرایطی که دارند، شبها درس می خوانند.

۱۴-غذای مغذی و کم حجم مصرف کنید. در سالی که کنکور دارید بیشتر از قبل به تغذیه ی خود دقت و توجه

داشته باشید. غذا خوردن در این سال باید طوری باشد که موجب تامین انرژی لازم برای درس خواندن شود و

البته سبب سنگین شدن بعد از غذا خوردن هم نشود. برای تهیه ی غذایی که این ویژگی را داشته باشد، می توانید از

روغن زیتون بجای روغن مایع افتابگردان استفاده کنید.برای اینکه غذا خوردن سبب خواب الودگی تان نشود، بعد از

غذا خوردن بلافاصله استراحت نکنید بلکه سعی کنید حدودا ۱۵ دقیقه در منزل پیاده روی کنید تا خواب از سرتان بپرد.

۱۵-خواب کافی و استاندارد داشته باشید.همه ی انسانها در طول شبانه روز ۲۴ ساعت زمان در اختیار دارند تا

به تمامی کارها و اهداف خود برسند. سعی نکنید برای درس خواندن از ساعات شب استفاده کنید مگر اینکه ناچار باشید

چرا که در اینصورت بهره وری و عملکرد مغز کاهش می یابد. شبها خواب کافی حدودا ۷ الی۹ ساعت داشته باشید و

همیشه خواب خود را در یک حد نرمال و متعادل نگه دارید. منظور از داشتن خواب متعادل این است که یک شب

۷ ساعت و شب دیگر ۹ ساعت خواب نداشته باشید بلکه با توجه به در نظر گرفتن شرایط خانه و نیز شرایط

فیزیولوژیک جسم خودتان، یک ساعت متعادل را در نظر بگیرید و هر شب به همان میزان بخوابید.

شرایط  رسیدن به یک خواب متعادل هم مهم است و در مقالات بعدی به ان خواهیم پرداخت.

۱۶-استفاده از اینترنت را محدود کنید. در سال کنکور سعی کنید تمامی عوامل مزاحم را از خود دور کنید.

اگر اینترنت و  وبگردی بیشتر از انکه به پیشرفت شما کمک کند سبب حواس پرتی شما می شود، حتما ان را قطع کنید.

تمامی عوامل مزاحم باید از اطراف تان جمع شوند.

۱۷- از چای سیاه کمتر استفاده کنید. استفاده از چای سیاه و قهوه و نسکافه و نوشیدنی هایی از این قبیل که

کافئین دار هستند ممکن است سبب برهم زدن خواب منظم تان شوند بخصوص زمانی که  یکی دوساعت قبل

از خواب شبانه باشد. بهتر است بجای استفاده از این قبیل نوشیدنی ها، از دمنوش اسطوخدوس و بهارنارنج و

به لیمو استفاده کنید که ارامبخش بوده و هم باعث ایجاد حس مثبت در فرد می  شود.

۱۸-در ازمون ازمایشی شرکت کنید. هدف از شرکت کردن در ازمونهای ازمایشی بیشتر از انکه سبب سنجیدن

نقاط ضعف و قوت فرد شود، سبب اشنایی با سلایق مختلف طراحان متعدد کنکور می شود و نیز باعث می شود که

دانش اموز به گنجینه ای از سوالات استاندارد دست یابد که علاوه بر سوال، پاسخ تشریحی هم دارد. ولی منطبق بر

برنامه ی راهبردی یک موسسه درس بخوانید تا دچار چند برنامگی و در نتیجه سردرگمی نشوید. مثل این است که بگوییم

بجای اینکه چند نوع کتاب بخوانید و چند منبعی شوید، بهتر است یک نوع کتاب را چند بار بخوانید. با چند منبع

درس خواندن یا ازمونهای ازمایشی چند موسسه شرکت کردن ممکن است نتیجه ی عکس بدهد و شما را از

رسیدن به موفقیت باز دارد.

۱۹-در طول مسیر درس خواندن و رسیدن به موفقیت و کامیابی از تجربیات افراد موفق و نیز مشاوران دلسوز

استفاده کنید تا پیمودن مسیر درس خواندن را برایتان اسانتر و هدف را دست یافتنی تر کنند.

 

مقالات مرتبط:

چند نکته برای موفق شدن در کنکور (قسمت اول)

چند نکته برای موفق شدن در کنکور (قسمت دوم)

مراحل موفقیت(۱)

مراحل موفقیت(۲)

چگونه در کنکور موفق شویم(۱)

چگونه در کنکور موفق شویم(۲)

اصول ۵ گانه موفقیت در کنکور

نردبان موفقیت

راز موفقیت

راهکارهای غلبه بر موانع مسیر موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *