نیمسال دوم و شروع از صفر

دکتر رونقی

i11mages

نیمسال دوم وشروع از صفر

برای رسیدن به موفقیت باید تغییر کنید.در اینجا صحبتم با داوطلبانی هست که در نیمسال اول یا کلا چیزی نخوندن یا ضعیف کارکردن و نتایج خوبی نتونستن در آزمون های آزمایشی کسب کنن.میشه گفت دیگه وقت زیادی برای رسیدن به اهداف باقی نمانده و در این فرصت های مانده تا کنکورمی توان کارهای بسیار بزرگی را انجام دهید و میتوانید برنامه ی بسیار بزرگی را اجرایی وعملی کنید.فقط الان که اینجای کاریید لطفا به گذشته اصلا فکر نکنید.چرا که قرار نیست گذشته جای آینده ی شما را بگیرد. آینده ی شما براساس تلاش و پشتکار شما در حال است نه گذشته…اگه در دبیرستان خوب درس نخوندی حالابه هر دلیلی!!!مطمئن باش که این نمیتونه بهونه ای برای عدم نتیجه گرفتن در کنکورت باشه.بلکه دلیل اصلی عدم قبولی شما نداشتن و پشتکار در حال است نه گذشته ای که سپری شد،گذشت وتمام شد.همانطور که هستند داوطلبان زیادی که با معدل های خیلی پایین از همین نیمسال دوم شروع کردن و توانستند دربهترین رشته های دانشگاهی پذیرفته بشن پس تا اینجا به افتخار با اراده ها پیش بسوی قبولی…
باور کن که هنوزم دیر نشده فقط کافیه که تصمیم بگیری تلاش کنی تا ارادت قوی تر بشه.
گاهی وقتا یاد دوران مدرسه رفتن میافتیم و میگیم یادش بخیر زمان مدرسه ،عجب روزایی بود،یادش بخیر زنگ تفریح ها،زنگ ورزش و…بیا کاری کن که وقتی تو کنکور قبول شدی سالهای بعدش بیای به خودت بگی یادش بخیر روزای کنکوری!چقد درس خوندم،چقد ازتفریحاتم زدم،چقد بیداری کشیدم چقد…ونگذار قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقت فقط و فقط یه خاطره ی تلخ نرسیدنه بمونه برات،بلکه با اقتدار کامل و درتمام مراحل زندگیت ازش یاد کنی.
بیش از ۳هزار ساعت تا کنکور هنوز وقت داریم پس حق نداری دیگه بهونه بیاری که نمیشه و دیره و…
و اما…داوطلبی که ضعیفه و تا الان هم شروع نکرده ولی دیگه میخاد کم کم واسه کنکور استارت درس خوندنو بزنه باید هر روز مطالعه داشته باشه ،هر روز تست بزنه،آزمون شرکت کنه،مشاور درسی داشته باشه وهدفمند شده درس بخونه.هدفمند یعنی اینکه بتونه الان تشخیص بده چه درس هایی رو باید بخونه که بیشتر،بهتر و سریعتر میتونه در این ماه های پایانی افزایش درصد و تراز داشته باشه.
سعی کنید دروس اختصاصی و عمومی ها رو در این مدت مبحثی بخوانید نه صفحه به صفحه.مباحث را براساس سطح خود در بین چندین روز تقسیم کنید.تمام مباحث اختصاصی و عمومی ها را باید تا آخر اردیبهشت کامل کنید و یک ماه ونیم باقیمانده یعنی خرداد و نیمه اول تیر را برای جمعبندی و مرور بذارید.از الان که بهمن هست تا اردیبهشت فرض کنیم که حالا شما این برنامه رو ازاواسط بهمن گرفتید و میخواهید اجراش کنید،پس تا آخر اردیبهشت ۱۰۰ روز وقت دارید.حالا این ۱۰۰ رو به دو قسمت ۵۰ روزه تقسیم کنید . ۵۰ روز اول و ۵۰ روز دوم.سپس هر ۵۰روز را بر سه تقسیم کنید که میشه سه بازه ی ۱۶ روزه.پس در کل این ۱۰۰ روز شما ۶ بازه ی ۱۶روزه دارید.همانطور که درابتدا گفته شد باید در این چندماه پایانی تا کنکور بصورت مبحثی بخوانید.مثال:درس دین و زندگی کلا ۴۲ درسه که ۲۵ تست در کنکور سهمیه داره و هر تست با ارزش ۴درصد هست.که تقریبا از هر دو درس یک تست حتما میاد.اگر شما درهر یک از بازه های۱۶ روزه،یک روز رافقط به آزمون ها ی آزمایشی اختصاص دهید ودر ۱۵ روز باقیمانده هر دو روز یک درس دین و زندگی راکامل با تست هاش کار کنید،پس شما در هر بازه ی ۱۶ روزه توانسته اید ۷ درس معارف را کامل خوانده و تست زنی کنید وتا پایان اردیبهشت معارف را تمام کنید و یک و نیم ماه مانده را به کنکور جمعبندی و مرور اختصاص دهید.
بقیه ی درس ها را به همین صورت میتونید دسته بندی کنید.با اجرای این برنامه ی تکنیکی میتونید عقب ماندگی نیمسال اول رو جبران کنید وهم اینکه شانس خودتونو برای قبولی در بهترین رشته ها بیشترکنید.

یک دیدگاه برای “نیمسال دوم و شروع از صفر
  1. ???? گفت:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید از تلاش فراوان .من دانشجوی پیام نور هستم دو ترم دیگه دارم .مهندسی فناوری اطلاعات. دیپلم و پیش داشگاهی ریاضی دارم . امسال میخوام کنکور تجربی بدم، من خواهر شهید هستم و یه بار استفاده کردم و پیام نور قبول شدم .منطقه 3 هم هستم . دوباره میتونم از سهمیه خانواده شهدا استفاده کنم ؟ سال 85 دیپلم گرفتم. معدلم 12/64. میتونم رشته های پیراپزشکی روزانه قبول شم؟ سهمیه منطقه 3 بهتر هست یا خانواده شهدا؟ باید از رشته ام انصراف بدم؟ کی باید این کار رو انجام بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *