محدودیت تحصیل دوباره در دوره های روزانه دانشگاه علوم پزشکی لغو شد

دکتر رونقی

%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88%d8%af%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86

محدودیت تحصیل دوباره در دوره های روزانه دانشگاه علوم پزشکی لغو شد.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخ 4/8/95 به ریاست حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی تشکیل شد و به موجب یکی از دستور جلسات که شکایت از بند و دفترچه شماره یک راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1395 و قسمتی از بند1-8 دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی ازمون سراسری سال 1395 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور بود و مقرر می داشت در خصوص رشته های گروه علوم پزشکی بخاطر توزیع عادلانه فرصت آن دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی تحصیلات خود

42 دیدگاه برای “محدودیت تحصیل دوباره در دوره های روزانه دانشگاه علوم پزشکی لغو شد
  1. ??? ? گفت:

    سلام، خسته نباشيد. دوتا سوال ازتون داشتم:

    1. کسي که در رشته هاي مهندسي از يکي از دانشگاه هاي دولتي فارغ التحصيل شده آيا براي اينکه بتواند در کنکور سراسري تجربي براي ورود به رشته هاي پزشکي شرکت کند، بايد ابتدا به خدمت سربازي رفته باشد؟ يا ميتواند از آن فرصت يک ساله بعد از فرغ التحصيلي از مقطع کارشناسي استفاده کند و بدون مشکلي کنکور سراسري تجربي بدهد؟

    2. اينکه آيا مثلا کسي که در يکي از رشته هاي مهندسي در مقطع کارشناسي بصورت روزانه در دانشگاهي دولتي تحصيل کرده و فارغ التحصيل شده اکنون اگر در کنکور تجربي شرکت کند و در رشته هاي پزشکي يا دندان پزشکي بصورت روزانه در دانشگاه هاي دولتي قبول شود آيا اين مصوبه جديد ديوان عدالت اداري شامل حالش مي شود ؟ يعني مجاز به ادامه تحصيل در رشته پزشکي قبول شده بصورت رايگان را دارد؟

    با تشکر از سايت خوبتون

  2. sara گفت:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    ینی من که لیسانسم روزانه و فوق لیسانسم آزاد فارغ التحصیل شدم میتونم تو کنکور تجربی شرکت کنم و دوباره روزانه پزشکی بدون پرداخت هیچ هزینه ای قبول شم؟

  3. ???? ???? ????? گفت:

    سلام بله میتونید.

  4. ???? ???? ????? گفت:

    سلام معافیت تحصیلی از مقطع دیپلم تا دکتری فقط یکبار صادر می شود.بنابراین در صورت تحصیل در رشته هایی که از مقطع دیپلم می باشد مشکل نظام وظیفه پیدا خواهید کرد.\nتحصیل مجدد در رشته های روزانه دانشگاه علوم پزشکی بدون شهریه می باشد.

  5. ????? گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    واقعا تضویب شده؟یعنی دفترچه سال 96 بندی که راجب پرداخت شهریه برای تحصیل مجدد گذاشته شده دیگه وجود نداره؟خیالمون راحت باشه؟

  6. ???? گفت:

    با سلام خدمت آقای دکتر بسیار خوب این سرزمین

    از شنیدن این خبر بسیار مسروم
    من فوق لیسانس مهدسی برق از دانشگاه سراسری و روزانه هستم
    آیا من می تونم دوباره کنکور بدم و در سال 96 قبول بشم و دندان پزشکی بخونم؟

    آره؟؟؟؟؟

  7. ???? ???? ????? گفت:

    سلام بله محدودیت ها برداشته شده، میتونید.

  8. ?????? گفت:

    سلام آقای دکتر . من یک سال در دوره ی روزانه قبول شدم و انصراف دادم . و باز در دور

  9. Re گفت:

    سلام.خسته نباشيد
    بنده الان ترم ٦بهداشت محيط روزانه هستم.ايا ميتونم براي كنكور سال ٩٧شركت كنم؟؟؟و اينكه از لحاظ نظام وظيفه مشكلي پيش نمياد؟؟؟؟

  10. ???? ???? ????? گفت:

    سلام در صورت انصراف از دانشگاه تا تاریخ 1 اسفند 95 میتونید شرکت کنید.همچنین درصورتی که از تاریخ انصراف تا قبولی در دانشگاه بیش از 1 سال سپری نشه مشکل نظام وظیفه پیدا نخواهید کرد.

  11. ???? ???? ????? گفت:

    سلام طبق آخرین رای از دیوان عدالت اداری محدودیت تح

  12. ???? گفت:

    با سلام
    بنده در سال ۷۷ رشته کاردانی روزانه قبول شدم .اما دانشگاه نرفتم وسال بعد دریک رشته کاردانی قبول شدم و به دانشگاه رفتم ومدرک را گرفتم که میشه دوبار.البته سال اول باسازمان سنجش مکاتبه کردم واعلام نمودم که الشتباه صورت گرفته .ساز

  13. ???? ???? ????? گفت:

    سلام \n((پذيرفته شدن در دورههاي روزانه به عنوان يك نوبت از حداكثر دو نوبت قبولي در آزمون سراسري محسوب ميشود.))\nکسانی که تا به حال 2 بار در دانشگاه های دولتی(روزانه) در مقطع کارشناسی یا دکتری عمومی قبول شده باشند دیگر نمی توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.\n\nبند بالا در مورد قبولی در دوره های روزانه مقطع کارشناسی می باشد و شامل کاردانی نمی باشد بنابراین میتونید در کنکور شرکت کنید.

  14. ???? گفت:

    سلام – آقاي دكتر تحصيل مجدد در دوره هاي روزانه فقط شامل رشته هاي دكتري حرفه اي و دندانپزشكي مي شود يا رشته هايي مثل پرستاري راهم شامل مي شود ؟

  15. ???? ???? ????? گفت:

    سلام مربوط به رشته های پزشکی هست.

  16. ???? گفت:

    با سلام..اینجانب دیپلم ریاضی فیزیک..کاردانی روزانه، کارشناسی ناپیوسته غیرانتفاعی، و کارشناسی ارشد روزانه را در رشته کامپیوتر دارم..آیا من برای شرکت در کنکور 97 میتونم پزشکی روزانه برم و هیچ شهریه ای ندم طبق قانون جدید؟ و آیا لغو این محدودیت تا سال دیگر هم هست؟(یعنی تا سال 97) یا ممکنه لغو بشه؟

  17. ???? ???? ????? گفت:

    سلام بله میتونید شرکت کنید .منتها با این تفاوت که هزینه هر مقطعی که رایگان تحصیل کردید رو باید بپردازید.

  18. ???? گفت:

    با سلام و خسته نباشید.من بهمن 96 از رشته کاردانی فوریت پزشکی فارغ الاتحصیل میشوم ایا میتونم کنکور 97 شرکت کنم .

  19. ????? گفت:

    در دفترچه سال 96 این بند دوباره ذکر شده
    دوباره این قانون برقرار شد؟

  20. ???? گفت:

    سلام من دکترای شیمی دارم و همه مقاطع لیسانس و ارشد و دکترا ، روزانه خوانده ام. میتوانم در کنکور سال 97 شرکت کنم و پزشکی روزانه بخوانم؟

  21. ????? گفت:

    سلام خدمت دکتر رونقی عزیز
    خدا قوت
    بنده کاردانی علوم ازمایشگاهی رو از دانشگاه دولتی و روزانه گرفتم اما در مقطع لیسانس دانشگاه ازاد تحصیل کردم الان هم دانشجوی ترم اخر ویروس

  22. ?????? گفت:

    سلام آقای دکتر.من سال 82 ازدانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شدم(کارشناسی حسابداری)الان هم 40 سالمه میتونم سال 97 آزمون ورودی برای پزشکی بدهم یا محدودیت دارم.

  23. ???? ???? ????? گفت:

    سلام .بله میتونید محدودیتی ندارید

  24. ????? گفت:

    سلام جناب دکتر
    ممکنه سوال بنده رو هم پاسخ بدید؟

  25. ???? ???? ????? گفت:

    سلام \nطبق رای دیوان عدالت اداری محدودیت تحصیل برداشته شده و در صورت قبولی در رشته پزشکی\nاگر در دوران تحصیلات دانشگاهی قبلی از مزایای تحصیل رایگان (روزانه)برخوردار بودید .به جهت تحصیل مجدد باید تنها هزینه همان مقطع را پرداخت کنید.\nدر غیر اینصورت ملزم به پرداخت شهریه نیستید.

  26. ???? ???? ????? گفت:

    سلام محدودیت تحصیل برای رشته های پزشکی برداشته شده .چون قبلا از مزایای تحصیل رایگان استفاده کردید

  27. ???? ???? گفت:

    سلام وقت به خیر من دانشجوی مهندسی پزشکی امیر کبیر دوره ی کارشناسی هستم و دی ماه امسال فارغ التحصیل میشم.ایا میتونم تو کنکور 97شرکت کنم؟برای رشته دندون پزشکی؟و اینکه حتما باید مدرکمو ازاد کنم یا احتیاجی نیست؟

  28. ???? ???? ????? گفت:

    سلام بله میتونید در صورتی که روزانه تحصیل کرده باشید هزینه آموزش رایگان در مقطع تحصیلی رو طبق ضوابط دانشگاه باید پرداخت کنید

  29. ?? گفت:

    سلام آقای دکتر
    خدا قوت
    من رشته کارشناسی رو در گروه هنر ،روزانه خوندم و الان دانشجوی ترم دو کارشناسی ارشد روزانه هستم و میخواهم انصراف بدم، با قبولی من در رشته های پزشکی برای کنکور سال 97، باید شهریه پرداخت کنم یا تحصیلم رایگان خواهد بود؟

  30. ???? گفت:

    سلام.
    كارشناسي پرستاري دارم و هنوز طرح نيرو انساني نرفتم أيا ميتونم با توجه به اينكه طرح اين رشته اجباريه سال ٩٧ كنكور بدم براي پزشكي ؟

  31. mohammad گفت:

    سلام .ببخشین من دانشجوی برق قدرت ورودی 93هستم می خواستم بدونم اگر من تا زمان اعلام نتایج کنکور 97فارغ التحصیل بشم می تونم بدون انصراف دادن از رشته خودم در کنکور تجربی 97شرکت کنم .من روزانه می خونم .وامسال قصد دارم در کنار دانشگاه و مدرک لیسانس گرفتن کنکور تجربی هم اماده بشم .برای بچه های سال اخر انصراف دادن واقعا بی انصافیه

  32. ???? ???? ????? گفت:

    سلام در صورتی که تا قبل از ثبت نام در دانشگاه جدید فارغ التحصیل بشید نیازی به انصراف نیست

  33. ???? ???? ????? گفت:

    سلام طبق ضوابط مندرج در دفترچه سراسری گذراندن طرح از ملزومات شرکت در کنکور سراسری می باشد

  34. ??? گفت:

    سلام. خسته نباشید یک سوال داشتم ازتون بنده دانشجوی ارشد شبانه هستم و تا پایان شهریور سال بعد فارغ التحصیل میشوم یعنی قبل از ثبت نام ورودی های 97 سال بعد. امکان شرکت در آزمون پزشکی با شرایط من وجود دارد یا خیر؟

  35. ???? گفت:

    با سلام.من لیسانس علوم ازمایشگاهی دوره روزانه هستم.بعد از گرفتن مدرک ارشد از دانشگاه روزانه.همچنان امکان شرکت برای رشته های دندان پزشکی را دارم؟ جایی شنیده بودم که با مدرک ارشد علوم پزشکی نمیتوان دوباره کنکور داد!

  36. ???? ???????? ???????? ???? ????? گفت:

    سلام\nبله طبق دفترچه ی انتخاب رشته ی 96 محدودیت تحصیلی برداشته شده و میتونین شرکت کنین و در صورت قبولی رایگان بخونین.\nبله با مدرک دیپلم ریاضی میتونین کنکور تجربی شرکت کنین و مشکلی نیس.

  37. ???? ???????? ???????? ???? ????? گفت:

    سلام محدودیت برداشته شده و میتونین.

  38. ???? گفت:

    واقعا بابت اینکه سوالات رو جواب میدین ازتون ممنونم.
    من سال ۹۷ مدرک لیسانسمو از علوم پزشکی میگیرم و میخواستم کنکور ۹۸ رو برای رشته پزشکی شرکت کنم ولی طرح اجباری دارم.چه راهی برام وجود داره؟ لطفا جواب بدید واقعا گیج شدم

  39. ???? ???????? ???????? ???? ????? گفت:

    سلام \nممنون:)\nدر واقع رشته هایی که طرح های اجباری دارن باید طرحشونو تا قبل از ثبت نام در دانشگاه تموم کنن.مثلا اگر نیمه اول قبول شن تا اخر شهریور و اگر نیمسال دوم قبول شن تا قبل از ثبت نام مهلت دارن که طرحشون رو تموم کنن. مگر اینکه ادامه ی همون رشته رو بخوان بخونن.باید ببینین طرحتون از کی تا کی میفته شاید در صورتی که برای نیمسال دوم انتخاب رشته کنین، تا اون موقع اگر طرحتون رو تموم کرده باشین مشکلی با ثبت نام در دانشگا ندارین .

  40. ???? ???????? ???????? ???? ????? گفت:

    سلام\nرشته ریاضیات و کاربرد ها ،رشته جدیدیه که جایگزین رشته ریاضی کاربردی و ریاضی محض شده.علت این کار هم شباهت زیادی بود که در زمینه دروس ارائه شده در این رشته ها وجود داشت.در عوض تو مقاطع بالاتر تحصیلی این رشته ،ریاضیات کاربردی و ریاضیات محض به طور جداگانه ارائه میشه که تفاوتشون در جنبه های دروس تئوری و اینده شغلی هس.

  41. علی گفت:

    سلام! بنده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی عمران هستم و هم اکنون در حال سپری کردن دوره سربازی می باشم. سوالی که خدمت شما داشتم این است که بعد از سپری شدن دوره سربازی آیا می توانم در کنکور تجربی شرکت کنم؟ و اگر بتوانم در یکی از رشته های پزشکی دانشگاه های دولتی پذیرفته شوم آیا تحصیل من به صورت رایگان خواهد بود؟؟؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام محمد عزیز
      ‌بله میتونید شرکت کنید
      و دوره تحصیل برای شما رایگان هست
      موفق و پیروز باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *