اهمیت نیم سال دوم کنکور

دکتر رونقی

11images

به نام خدا

اهمیت نیم سال دوم کنکور

نیم سال دوم یعنی پیمودن و پشت سر گذاشتن%50مسیرو حرکت بسوی%50باقیمانده و سرنوشت ساز.اهمیت این دوران بقدری است که به دوران طلایی کنکور معروف است.موفقیت داوطلبان با پشتکار زیاد،که از نیم سال دوم شروع به مطالعه نمودن،گویای اهمیت و تاثیر فوق العاده ی این دوره برافزایش انگیزه و حس رقابت بیشتر بین داوطلبان دارد.

اگه تا اینجای مسیر را تلاش کردی،،،پس خدا قوت و خسته نباشی

بقیه ی راه رو باید با داشتن یک برنامه ی درسی قوی و دقیق تا روز کنکور پیش ببرید و قدم هاتونو برای رسیدن به قله ی موفقیت در کنکور ،باید محکم تراز قبل بردارید.یادتون باشه رفقا ،به پایان بردن موفقیت آمیز این مسیر نیازمند پشتکار و استقامت شما در درس هاست.پس شک نکنید که برنده اید…

اگراز اون دسته از داوطلبانی هستین که درنیم سال اول خوب درس خوندین،الان وقتشه که نتایج پربار آموزشیتونو ببینید.چطوری؟؟!شما الان با پشت سر گذاشتن یک نیمسال و ورود به نیمسال دوم دیگه دقیق می دونید ضعف ها و نقاط قوت و تسلط درساتون کجاهاست،یا اینکه هر درسی رو باید به چه روشی بخونی تا نتیجه ی بهتری بگیری،یا دیگه چطور منفی نزنی و تقریبا اهمیت درس ها با توجه به رشته ی مورد علاقت دیگه دستت اومده و صدها امتیاز و برگه برنده ی دیگه که حاصل چند ماه تلاشت در نیمسال اوله.

بطور طبیعی و غریزی انسان،بقول معروف در دقیقه ی 90 حس انگیزه و پشتکاربیشتری از خود نشان می دهد.در نیم سال دوم انگیزه و تلاش ها بیشتر می شودویکی از دلایل این مسئله،افزایش درک حضور رقبا در میدان میلیونی کنکور است.با اینکه نیمسال دوم کوتاه تر از نیمسال اول است ولی چون جزو ماه های سرنوشت ساز و پایانی کنکور است بسیار بسیار اهمیت بالایی نسبت به نیمسال اول دارد و حاصل یکسال زحمت و تلاش شماست که اگر با برنامه ریزی صحیح و طبق نکات و قوانین خاص درس خواندن در این دوره پیش نریدقطعاپروسه ی کنکورتان نیمه تمام وحتی به سرانجامی موفق نخواهد رسید.

توجه داشته باشید که وجود یک مشاور با تجربه در کنار شما به منزله ی داشتن یک آنالیزور حرفه ای است که میتواند با شناسایی دقیق و زیرکانه ی عملکرد تحصیلی شما در مدت زمانی که گذشت،سهم بسزایی در تدوین یک برنامه ی درسی منسجم و رو به چشم اندازی روشن و موفق داشته باشد.مشاور حرفه ای به شما یک نقشه راه و یک استراتژی هدفمند را نشان می دهد که شما میتونید با خیالی آسوده و بدون هیچ دغدغه ی به پیمودن بقیه راه بپردازید و فقط فکرتون به درس خوندنتون باشه.

دقیقا دیگه چقد تا کنکور وقت داریم؟؟؟

با گذشتن ازنیم سال اول ،دقیقا 3ماه دیگه وقت داریم نه 5 ماه!!!دقت کنید رفقا که یک ماه مانده به کنکور قراره مرور و جمع بندی باشه و نمیشه تو این ماه مبحث جدیدی روازصفر یادگرفت.پس این 1ماه جزو برنامه ی آموزشی و یادگیری نمیتونه حساب بشه.1ماه تعطیلات نوروزی هم که باید درسهای نیم سال اول دوباره مرور و جمعبندی بشن تا فراموش نشن.اینم یک ماه حذف شد و میمونه فقط 3 ماه کوتاه برای یادگیری و آموزش انبوه مباحث درسی.

این زمان ،فرصت کمی است.و این، دلیل اهمیت بالای این دوره است.پس سرعت مطالعه را بیشتر کنید تابتوانید مباحث بیشتری را به اتمام برسانید.

اهمیت منابع در نیم سال دوم:

مطالعه با منابع حرفه ای،تکنیکی و معتبر در این دوره بسیار مهم میباشد.یک منبع درسی خوب میتواند چندین بار تراز و درصدهای شما رو افزایش بده.الان بازار پراز انواع انتشارات کنکوری است ولی آیا هر کتابی برای شما قابل درک و فهم است؟مسلما خیر.شاید ازکتابی که حتی زیاد تجدید چاپ نشده و زیاد پرتیتراژ نیست،و یا حتی مولف زیاد نام آشنایی هم ندارد ،آنچنان مطالب این کتاب برای شما قابل فهم وادراک بوده که از چندین معلم خصوصی هم بهتر درسو توضیح داده.پس با آگاهی کامل و هوشیارانه منبع درسی خود را در این بازه ی زمانی حساس و سرنوشت ساز تهیه کنید و گول تبلیغات بازاررا نخورید.

آیا نیمسال دوم،فرصت جبران نیمسال اوله؟؟؟؟؟

برای داوطلبی که خودش میدونه سطح درسی ضعیفی داره باید بگیم،نه…برای این دسته داوطلبانی که هم پایه ی ضعیفی دارن و هم در نیمسال اول درس نخوندن،الان دیگه فرصت جبران نیمسال اول نیست چونکه این دوره بسیار کوتاهه و نمیشه به سطح تسلط در دروس نیمسال اول رسید.اما اگه واقعا استارت جدی واسه درس خوندنو از الان زدی میتونی با انجام 3راهکار زیر تقریبا نیمی از دروس نیم سال اول رو پوشش بدی و عقب افتادگیتو جبران کنی.

1-طبق برنامه ی درسی و راهبردی یک مشاوربا تجربه ی کنکور، دروس نیمسال دوم رو بخون وسعی کن ساعات مطالعه رو تا میتونی افزایش بدی.

2-اگر مثلا روزانه 12ساعت مطالعه دارید،8ساعت مطالعه ی دروس اختصاصی نیمسال دوم،2ساعت عمومی و 2ساعت هم جبرانی نیمسال اول رو بخون.

3-جبرانی ها رو از دروس اختصاصی که واقعا ضعیفید و لنگ میزنید شروع کنید و در درس هایی که نسبتا قوی یا یادگیریشون براتون خیلی راحتر از بقیه ی درساست،بیشتر تست کار کنید.

یک نکته بسیار مهم برای تمامی داوطلبان اینه که،دروس عمومی در نیم سال دوم بسیار اهمیت دارن و زیاد باید مرور بشن تا مطالب و حتی تست هایی که در طول سال زدید، فراموش نشن.

موفق باشید.

 

 

 

 

6 دیدگاه برای “اهمیت نیم سال دوم کنکور
  1. ????? ? گفت:

    مطلبتون عالی بود دستتون درد نکنه…..سایت فوق العادس مرسیییی

  2. sh گفت:

    سلام .به نظر شما میشه در نیمسال دوم ،دروس دوم و سوم رو کنار پیش 2 خوند ؟؟چو

  3. ???? ???? ????? گفت:

    نظر لطفتون?

  4. ???? ???? ????? گفت:

    سلام حجم بالای پیدا میکنه ولی نشدنی نیست بستگی به تلاش و وقتی که میگذارید داره..

  5. ???? ???? ????? گفت:

    با سلام فرقی نداره با این تفاوت که شما یک ترم دیر تر وارد دانشگاه میشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *