آیا کلاس کنکور برای من لازم است؟

دکتر رونقی

%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7-%d9%86%d9%87

آیا کلاس کنکور برای من لازم است؟

کلاس های کنکوری یکی دیگر از ابزارهای کسب نتایج برتر در کنکور هستند.عجله نکنید و از همین ابتدا این برداشت را نداشته باشید که تمام.کلاس کنکور هم باید ثبت نام کنم ونمیشه بدون کلاس کنکور نتیجه گرفت و…ادامه ی مطلب را تا آخر با دقت بخوانید و از همین لحظه تصمیم بگیر که آرامش رو در درون خودت پیدا کنی و از همین امروز تصمیم بگیر که به خواسته هات برسی…

کلاس های کنکوری همیشه و هرساله توسط مدرسین و معلمین زحمت کش در شهرهای بزرگ و کوچک برگزار میشوند،که بنده از همین جا به همه ی این عزیزان سلام و خسته نباشید عرض میکنم.

کلاس های کنکور جایگاه ویژه ای در کنکور سراسری دارند.از دید کارشناسان کنکور،کلاس های معتبر کنکوری با مدرسین با تجربه و کلا آموزشگاه های کنکوری که دارای هیات علمی قوی در هر درس هستند،میتوانند ضعف ها و اشکلات عمده ی چهار سال تحصیل در دبیرستان را رفع و اصلاح نمایند.آموزشگاههای دارای هیات علمی قوی و با تجربه در زمینه ی کنکور میتوانند به اهداف و پیشرفت درسی همه ی داوطلبان جهت دهی مناسبی بدهند.استاد با تجربه ،اهمیت مباحث مهم و پرتکرار و نیز نحوه ی مطالعه و تست زنی را بخوبی میداند و این برای داوطلب نتیجه ی خوبی خواهد داشت.لیکن…

مهمترین و پراهمیت ترین مساله برای هر داوطلب کنکوری،زمان است و اگر داوطلبی تصمیم به کلاس رفتن داشته باشد باید به زمان خود بسیار حساس باشد.متاسفانه در بین داوطلبان بسیار دیده میشود که داوطلب در تمام طول هفته درگیر کلاس های کنکوری است و خستگی ناشی از حجم درس ها و کلاس ها،دیگر انرژی و رمقی برای مطالعه و تست زنی در خانه باقی نمیگذارد.همواره توصیه ی اکید مشاوران و داوطلبان برتر کنکوری این بوده است که نباید زیاد خود را درگیر کلاس های کنکوری کنید.در اکثر موارد دیده شده که داوطلب در یک درس ،سطح متوسط و نسبتا خوبی دارد که میتوانست تنها با اجرای تکنیک های خاص آن درس به همراه برنامه ی تست زنی در منزل و بدون نیاز به شرکت در کلاس های کنکوری،آن درس را تبدیل به نقطه ی تسلط و قوت خود نماید.پس همواره قبل از ثبت نام در کلاس کنکور،اول به خود فرصت چند هفته ای بدهید و از مشاور خود برنامه ی مطالعاتی آن درسی که نیاز به کاربیشتری دارد،بخواهید.مثلا داوطلبان رشته ی تجربی عموما در دو درس ریاضی و فیزیک ضعیف هستند ولو اینکه زیست و شیمی قوی دارند،ابتدا باید به خود این زمان را بدهند و با تشخیص مشاورخود منبع درسی را با توجه به سطح درسی خود انتخاب کنند و حداقل یک ماه را طبق برنامه ی هدفمند و راهبردی آن درس،شروع به مطالعه نمایند.مطمئن باشید که نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

داوطلب عزیز ،برای موفقیت در کنکور هیچ وقت منتظر این نباش که تسلط در دروس را بدون زحمت و تلاش خود،بدست آوری.اگر واقعا خودت بخواهی در درس ضعیف و مشکل دار پیشرفت کنی،شک نکن که از هر کلاس کنکوری بی نیاز خواهی شد.در اکثر موارد با معرفی منابع معتبر تا 90 درصد شاهد افزایش درصد داوطلب در درس ضعیف بوده ایم.

اما…

photo_2016-09-12_23-49-14

اگر شما یا مشاورتان رفتن به کلاس کنکور را انتخاب کردید،توجه به نکات زیر میتوانند در انتخاب درست به شما کمک شایانی بنماید:

همانطور که در تب و تاب تبلیغات مختلف کنکور مشاهده میکنید،هر ساله آموزشگاه های علمی اقدام به جذب داوطلبان میکنند.مشکلی با تبلیغات نیست و اگر آموزشگاهی واقعا هیئت علمی قوی و معتبری دارد باید تبلیغ کند تا داوطلبانی که نیاز به شرکت در کلاس های کنکوری دارند،در کلاس های اساتید به نام و با تجربه ی کنکور ثبت نام کنند حتی اگر در آن صحبت از برگزاری کلاس های رفع اشکال و یا مشاوره های رایگان باشد.چرا که داوطلب امروز کنکور حتی داوطلبان با پایه ی درسی ضعیف نیز میتوانند در همان چند جلسه ی اول کلاس ها به روش های تدریس مدرس آگاه شوند .داوطلب کنکور مخصوصا داوطلبانی که مشاور کنکور دارند به راحتی میتوانند از همان شروع کلاس ها توانایی های مدرس و باید و نباید های آموزش را در کلاس کنکور متوجه شوند و سطح خود را با روش های کلاس درس محک بزنند.

اما سوالی که برای همه ی داوطلبان بخصوص داوطلبانی که طرفدار و خواهان قبولی در رشته های تراز اول و تاپ هستند، پیش می آید این است که با این ملزومات و بایدهای کلاس های کنکوری آیا میتوان گفت که اگر داوطلبی نتواند در این کلاس ها ثبت نام کند،بازنده است و نمیتواند به نتایج عالی دست یابد؟؟؟

یکی از اشکالات و ایرادات عمده ی موسسات و آموزشگاههاهمیشه در حساس و بزرگ نمایی بیش از حد کنکور برای داوطلبان از همان ابتدای شروع است.بله کنکور حساس هست و شروع قوی از تابستان بسیار مهم و حساس است ولی…

همواره و همیشه گفته ایم که آزمون،کلاس کنکور،منابع مختلف درسی ،مشاور و …ابزارهای رسیدن به موفقیت در گام دوم حرکت و تصمیم شما هستند و محرک اول و قدم اول ،انگیزه و هدف شماست.

سوال دیگری که ذهن داوطلب را به خود درگیر میکند و همواره از مشاورپرسیده میشود این است که آیا واقعا داوطلبان برتر کنکور از کلاس های کنکوری استفاده برده اند و یا به گفته ی خیلی از رتبه ها در هیچ کلاسی ثبت نام نکرده بودند!

هیچ داوطلب رتبه برتری و نیز داوطلبانی که در رشته های خوب و تراز اول قبول شده اند،تمام زمان و تمام یکسال کنکوری خود را به کلاس های کنکوری نرفته اند و تنها برای جمعبندی و یا رفع اشکالات بسیار جزئی در یک درس مجبور به ثبت نام در کلاس کنکوری بودند البته مدرس خاصی هم مدنظرشان بوده!داوطلبان برتر دیگری هم هستند که واقعا در هیچ کلاس کنکوری ثبت نام نکرده بودند و اشکالات خود را در درس ها با کمک گرفتن از دبیر دبیرستان و یا منابع معتبر و متداول کنکوری رفع میکردند.

سعی کنید از داوطلبان سالهای اخیر و یا از مشاورکنکور راهنمایی بگیرید.حتی ممکن است در خیلی از موارد این افراد آگاه و باتجربه کلاس کنکور را برای شما رد کنند و تشخیص دهند که شما واقعا نیازی به کلاس کنکور ندارید.

کلاس کنکور در صورتی میتواند برای شما مفید باشد که به شما انگیزه و تلاش بدهد و تو را با توانمندیهای خودت شکوفا کند نه اینکه هر روز تو را به ابزارها و شرکت در همایش های مختلفی که عملا دردی از درصدهای تو دوا نمیکنند،سوق دهند.

%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1

10باید و نباید کلاس کنکور برای همه ی داوطلبان:

1-بعد از انتخاب آموزشگاه کنکور و تعیین کلاس و استاد،حتما به مدیریت آموزشگاه تاکید کنید و مطمئن شوید که استاد مربوطه باید تا اتمام مباحث کلاس حضور داشته باشد نه اینکه بعد ازیک ترم استاد باتجربه و بنام برود و مدرس کم تجربه بیاید چرا که این وحشتناک به برنامه ریزی تعیین شده ی داوطلب لطمه خواهد زد.

2-هزینه ی کلاس،تعداد جلسات ،استاد،برنامه ی کلاسی ،طرح درس استاد،تا حدودی مبحثی کار کردن،روش ها و تعداد جمعبندی و مرورها،هماهنگی با آزمون های آزمایشی و…همه باید در زمان ثبت نام بطور شفاف و دقیق مشخص شوند تا داوطلب در طول سال استرس این را نداشته باشد که آیا مدرس میرسد مباحث را به اتمام برساند ؟آیا به جمعبندی ها میرسد یا خیر؟؟؟

3-سطح درسی کلاس باید در سطح درسی داوطلب باشد و اگر سطح درسی شما ضعیف و یا متوسط است نباید در کلاس هایی شرکت کنید که مختص داوطلبان با پایه و تراز بالاست.(منطقی و واقع بین باشید)

4-حتما بازه ی زمانی شروع و پایان کلاس و نیز مباحث مورد تدریس در طول جلسات را از استاد بپرسید.چرا که در اول سال به دلایل مختلفی برخی ساعات کلاس ها لغو میشود و درآخر بازه ی زمانی مشخص شده برای آموزشگاه و استادمربوطه،به خاطر تلنبار شدن درس ها حجم مطالب بیشتر میشود و در نتیجه از کیفیت کلاس کنکور کاسته میشود ودر خیلی از موارد حتی دیگر وقت نمیشود خیلی از مباحث مهم تدریس شوند.

5-جالب است بدانید که در کلاس های کنکوری 90 درصد مباحث تدریس شده همان تدریس های دبیرستان است و تنها10 درصد تست و تکنیک تست زنی چاشنی کلاس های کنکوری میشود.که این ثابت میکند که داوطلب میتواند بدون شرکت در کلاس کنکور و تنها با استفاده از یک یا چند منبع درسی خوب تا حد قابل قبولی در آن درس درصدهای بالایی کسب کند.

6-حال که قرار است در کلاس کنکور ثبت نام کنید حتما باید در آن پیشرفت داشته باشید و هر روز باید درصدی به تسلط شما افزوده شود چرا که شما برای کلاس کنکوری هزینه و زمان خود را گذاشته اید بعلاوه اینکه به همان اندازه ساعاتی که به کلاس می روید به همان تعداد ساعت هم باید درمنزل تمرین و مرور داشته باشید.

7-هدف خود را از شرکت در کلاس کنکور مشخص کنید.هدف داوطلبانی که به کلاس می روند این است که در درس ها پیشرفت داشته باشند و شاهد افزایش درصدهای خود در آزمون های آزمایشی و نیز به مهارت حل تیپ تست های مختلف دست یابند.

8-آنچه که از کلاس های کنکوری انتظار می رود این است که درصدهای شما بالاتر از زمانی باشد که بدون کلاس بودید.پس در کلاس کنکور به دنبال منفعت بیشتری باشید.

9-اگر بعد از سپری شدن 8 تا 10 آزمون ،افزایش درصدی رخ ندهد در صورتیکه داوطلب واقعا تلاش کرده و طبق برنامه درس خوانده،بدانید که آن کلاس بریا شما بی فایده است.البته هستند اساتید بسیار مجرب و با تجربه ای که غیرممکن است داوطلبی نتواند با آنها افزایش درصدی نداشته باشد و پیشرفت نکند ولی متاسفانه تعداد این اساتید مجرب بسیار در سطح کشور کم است و معمولا نیز تعداد داوطلب محدودی را میپذیرند.در مقابل گروه دیگری از داوطلبان هم هستند که در کلاس های برترین اساتید بودند ولی خودشان هیچ تلاشی برای پیشرفت خودشان نداشته اند و صرفا فقط درکلاس ها ثبت نام کرده بودند.

10-قبل از ثبت نام درکلاس های کنکوری حتما با افراد آگاه و مشاورین خبره ی کنکور مشورت کنید تا شرایط شما به طور دقیق مشخص شود.

همه ی آنهایی که در کنکور موفق شدند،تنها به خاطر ثبت نام در کلاس های کنکوری نبوده است بلکه این داوطلبان خود تلاش کردند و زحمت کشیدند.

کنکور 95 نشان داد که تسلط بر کتاب درسی برای هر داوطلبی کافی بود.اگر نگاهی به تست های کنکور امسال بیندازید متوجه خواهید شد که سطح سوالات مستقیما به سمت کتاب های درسی سوق داده شده بود و این ثابت کرد که بدون کلاس و تنها با کتاب درسی و تست زنی میشد رشته ی خوبی قبول شد.

موفقیت دوقانون داره:

1-هیچ وقت تسلیم نشو

2-همیشه قانون اول رو به یاد داشته باش.

%d9%87%d8%af%d9%81-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1
موفق باشید.

برچسب ها:(آیا کلاس کنکور برای من لازم است؟،کلاس کنکوری برم یا نه،فواید کلاس کنکوری،کلاس کنکوری برم خسته می شوم،کلاس کنکوری یا زمان،نکات مهم کلاس های کنکوری،10باید و نباید کلاس کنکور برای همه ی داوطلبان،آیا کلاس کنکوری باعث افزایش تراز می شود؟،مشاوره کنکور،مشاور برتر کنکور،دکتر رونقی،)

4 دیدگاه برای “آیا کلاس کنکور برای من لازم است؟
  1. Mobina گفت:

    سایت عالی کلی انگیزه گرفتم‌ممنون بابت حرفای خوبتون ♡♡♡

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام شقایق عزیز
      ممنونم بابت پیامت و انرژی که به ما دادی
      موفق و پیروز باشی

  2. مهدی گفت:

    سلام منی که یازدهم و و دهم را به خوبی یاد نگرفته ام چند سال زمان میخواهد که این سه سال و دوباره یاد بگیرم ؟ الان موندم وارد ارتش بشم یا بخونم ؟(تجربی)

    1. دکتر رونقی گفت:

      مهدی عزیز
      خیلی بستگی به روش خواندن و مطالعه کردن در طول سال داره
      ولی این حجم چیز پیچیده ای نیست و در یک سال میتونی کاملا یادگیریت رو بهبود بدی
      موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *