چگونه خواب بعد از ظهر را کاهش دهیم؟

دکتر رونقی

width=311

چگونه خواب بعد از ظهر را کاهش دهیم؟

((چگونه ساعات مطالعه را بالا ببریم؟چرا انگیزه برای خوندن مثل سابق ندارم؟

خیلی خسته و بی حالم از برنامه ها عقب موندم چه کنم؟خواب مشکل اصلی کنکوری ها و…))

سلامی پر انرژی با بوی بهار زیبا به همه داوطلبان کنکوری که در این روزها و هفته های پایانی

و نزدیک به کنکور سراسری با وجود اینکه خیلی دوست دارن تا لحظه ی آخر و بدون کوچکترین

وقفه ای درس بخونن ولی انگار این خواب آلودگی بهاری و کوفتگی بدن

ول کن هر چی کنکوری مصمم و پر تلاشه نیست…

اخطار جدی :::

خیلی از داوطلبان برای همین مشکل خواب آلودگی زیاد در طول روز در جستجوی دارو

یا روشی معجزه آسا هستند که خوابو از سرشون بپرونه و فقط در این زمان های باقیمانده

تا کنکور درس بخونن!!!غافل از اینکه حتی اگر هم همچین چیزی پیدا بشه مطمئن باشید

تاثیر طولانی مدت و چندین روزه نخواهد داشت. آیا شما ترجیح می دهید 24 ساعت تمام درس بخونید

ولی در مقابل جسم به خاطر خستگی زیاد و جبران انرژی تحلیل شده مجبور به استراحت 48 ساعته بشه؟!

شکی نیست که شما به دنبال این نیستید .

پس زیادی فکرتونو درگیر این بحث نکنید و اول از هر چیز بخواهید که واقعا تغییر کنید.

واما…

با توجه به اینکه اکثر داوطلبان درگیر این مسئله هستند ما امروز در اینجا یکسری راهکارهای علمی

کاهش خواب بعد از ظهر و البته پر انرژی درس خوندن در طول روزهای بهاری و نسبتاً گرم را در اختیار شما

عزیزان میذاریم که بتوانید با توجه به نکات گفته شده کنترل خواب خود را در دست داشته باشید .

بخوانید  تاثیر تکنولوژی در پشرفت و یا افت تحصیلی و مطالعه کنکور

اما قبل از پرداختن به خواب بعد از ظهر بهتره دوباره یکسری نکات حرفه ای که اکثرا رتبه برترها

(بخصوص بچه های تجربی) برای خواب خود داشته اند با هم مرور کنیم:

1- ناهار را سبک بخورید.

2-آب زیاد بنوشید.و همیشه بطری آب خنک در کنارتان باشد.

3-میوه زیاد بخورید.خوردن آب لیمو ترش در ابتدا و اواسط روز شما را شاداب و خستگی را از بدن رفع می کند.

4-نوشیدنی های کافئین دار را کنترل کنید . مصرف بیش از دو فنجان کافئین در روز

موجب افزایش اضطراب و نیز کم طاقت شدن در شما میشود.

5-به هنگام خواب آلودگی بعد از بیدار شدن به بیرون بروید و در مقابل نور خورشید قرار بگیرید

و نیز حرکات کششی جهت افزایش خون رسانی به اندام و مغز را برای چند دقیقه انجام دهید سپس به میز مطالعه خود بازگردید.

6-حتما در محیط پر نور و نورگیر درس بخوانید .

7-خواب شبانه 7 ساعت داشته باشید و در بعد از ظهرها چرت 45 دقیقه ای داشته باشید.

 

مشخص کنید دقیقا در چه ساعاتی از روز زیاد خسته میشوید…

width=280

 

کسی با خواب بعد از ظهر مخالف نیست و حتی دانشمندان نیز پس از بررسی های صورت گرفته

در این زمینه اعلام کرده اند که خواب نیمروزی و بخصوص بعد از صرف ناهار باعث افزایش بهره وری

و نیز تجدید قوای جسم و مغز برای بقیه ی ساعات روز می شود .

لذا می توان گفت اوج خستگی داوطلبان کنکوری به دلیل حجم زیاد مباحث درسی در بعد از ظهر است.

خواب بعد از ظهر را باید اینگونه کاهش دهید…

بخوانید  چند ساعت درس بخوانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *