راهکارهای دوری از تنبلی برای شروع مطالعه

دکتر رونقی

راهکارهای دوری از تنبلی برای شروع مطالعه:

خیلی از پشت کنکوری ها زمانی که مدرسه میرفتن فکر میکردن اگه زمان کافی داشته باشن میتونن بهتر بخونن و یکسال پشت کنکور میموندن و همین زیاد بودن زمان باعث ایجاد مشکلات بیشتری میشه فردی که دانش آموزه و مدرسه میره روری 3 ساعت تایم پرت داره ولی فردی که تمام زمانش آزاد باشه و پشت کنوریه روزی 5 تا 6 ساعت تایم پرت داره و این نکته خیلی مهمه داوطلبی که 5-6 ساعت ابتدایی روز رو خوب مطالعه نکنه و تایم از دست رفته داشته باشه مطمئنا در اون روز ساعت مطالعه خوبی نخواهد داشت.

راهکار چیه؟

شما باید یه برنامه دو هفته ای برای آزمون آزمایشی که شرکت میکنید داشته باشید در کنارش برنامه های کوتاه مدت روزانه هم داشته باشید برنامه های خیلی دقیق و شفاف و کوتاه مدت برای خودتون بچینید  یعنی باید سعی کنید که برای خودتون در حد نیمروز برنامه داشته باشید و با خودتون بگید مثلا الان ساعت 2 ظهره تا ساعت 7 باید این مباحثو جمع کنم و این تعداد تست بزنم

وقتی برنامه کوتاه مدت داشته باشید با دید وظیفه شناسانه تری به برنامه پایبند خواهید بود.

باید عادتهای غلطی که برای خود ایجاد کردید را ترک کنید باید دور عادت های غلطی مثل گوشی و .. خط قرمز بکشید

رفتن به کتابخانه میتونه خیلی انگیزه دهنده باشه چون قرار گرفتن در جو مطالعه برای افزایش ساعت مطالعه بسیار مفید هستش

رکوردهای مطالعه خودتونو ثبت کنید هرروز در حد 5 دقیقه هم که شده از روز قبل بیشتر مطالعه کنید با خودتون رقابت داشته باشید

برای خود ناظر درسی تعیین کنید که به شما سخت بگیرد و شما از او حرف شنوی داشته باشید

 استراحت این دسته از داوطلبان چگونه باشد؟ تایم های استراحت باید در محیط مطالعه باشد هر یک ساعت مطالعه 5 تا 10 دقیقه استراحت

 

فکر کنید برای بار آخریه که مطالعه میکنید فکر کنید آخرین فرصت شماست برای به هدفتون رسیدن. پس بی رحمانه بجنگید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *