راهکارهایی برای پیشرفت سریع تر کنکوری ها

دکتر رونقی

width=300

راهکارهایی برای پیشرفت سریع تر کنکوری ها

(قسمت اول)

 

راهکار اول:خواب نیمروزی

ممكن است كه فكر كنيد خواب ظهر فقط وقتتون رو ميگيره و اون وقت رو بذارين و درس بخونين خيلي بهتره،

اما اگه اهل خواب نیمروزی باشيد ، ميتونيد با ٤٥ دقيقه خواب مفيد بازده درستون رو شديدا بالا ببرين،

فقط به كميت نگاه نكنين، كيفيت ميتونه خيلي مهم تر باشه…

 

راهکار دوم:تایم استراحت

اينكه همش سعي در بالا بردن تايم درس خوندنتون داشته باشين هميشه خوب نيست،

هميشه براي خودتون تايم استراحت قرار بدين، يادتون باشه شما ربات نيستين و نياز به استراحت دارين

تا بتونين ادامه ي تايم های درسی رو به بهترين نحو بگذرونيد.

نسبت به فشار و سختی اون درس و توانايي ذهنی شما ،

بعد حدود هر يك ساعت و نيم درس خوندن ١٥ دقيقه استراحت واجب هست.

 

راهکار سوم:اعتدال در درس خواندن

یکی از مهمترین عوامل برای موفقیت توی کنکور، رعایت اعتدال توی همه زمینه هاست.

قرار نیست که شما یه سال رو به صورت مداوم فقط درس بخونین تا بتونین رتبه خوب بیارین!

داشتن تفریح، استراحت و خواب مناسب تاثیرش توی موفقیتتون خیلی بیشتر از چیزیه که فکرشو میکنید.

 

راهکار چهارم:علت کم دقتی ها

کم‌دقتی‌هاتون رو جدی بگیرید!

تو یه دفتر بنویسید که دقیقا اون کم‌دقتی چی بود و چرا اتفاق افتاد،

حتی اگر خودش و دلیلش بی‌اهمیت و مسخره باشه.

بعد از یه مدت می‌بینید که دیگه کم‌دقتی نمی‌کنید و خود‌آگاهی بیشتری دارید.

 

راهکار پنجم:ایستگاه جبرانی

حتما موقع برنامه ریزی یک شب رو خالی بذارید و درس نخونید. (مثل جمعه بعد از آزمون)

اجازه بدین ذهن و بدنتون آرامش پیدا کنه!

و یه ریفرش ذهنی انجام بشه براتون.
\r

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× با ما در واتس اپ در ارتباط باشید