در دوران کنکور چگونه تغذیه کنیم؟

دکتر رونقی

 

در دوران کنکور چگونه تغذیه کنیم؟

تغذیه در زمان کنکور باید به نحوی باشد که شما انرژی لازم را برای مطالعه دروس خود کسب کنید

اما زیاده روی نکنید و دچار اضافه وزن نشوید اما چگونه این تعادل را برقرار کنید؟

سوخت مغز انسان از مواد قندی تامین می شود اما همین مواد قندی باعث چاقی و اضافه وزن می شود

حال شما دانش آموزان عزیز باید دقت کنید که این مواد قندی تنها سوخت برای مغز شما نیستند

اگرچه می توانند در مواقعی مثل آزمون ها برای شما مفید باشند و یک انرژی زیاد در مدت کوتاه به شما برسانند

اما همیشه پاسخ مناسب نیستند زیرا انسولین ای که توسط خوردن مواد قندی شکری ترشح می شود

دارای یک پیک بسیار بلند و یک افت بسیار شدید است و این باعث می شود قند به صورت چربی در بافت چربی ذخیره شود

شما می توانید از کربوهیدرات هایی سالم ترمثل میوه ها و سبزیجات استفاده کنید

و در وعده های اصلی انتخاب مناسبی هستند زیرا باعث آزادسازی آهسته و پیوسته انسولین می شوند که در نهایت منجر به چاقی نمی‌شود.

 

مقاله مرتبط:

تغذیه در دوران کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× با ما در واتس اپ در ارتباط باشید