پاسخ سوالات متداول کنکوری ها

دکتر رونقی

سوالات متداول کنکوری ها شامل موارد مختلفی نظیر مراحل تحصیل پزشکی ، نحوه برنامه ریزی کنکور ، اهمیت مراجعه به مشاوره کنکور تجربی و … است. با توجه به اینکه در بسیاری از جلسات مشاوره رایگان کنکور به صورت مکرر به این سوالات پرداخته می‌شود، در این مقاله به پرتکرارترین سوالات کنکوری ها می‌پردازیم.

شوالات متداول کنکوری ها

 

سوالات رایج در مورد نحوه برنامه ریزی کنکور

آیا با توجه به زمان باقی مانده تا آزمون کنکور سراسری، می توان از صفر شروع کرد وبه نتیجه خوبی رسید؟

پاسخ: بله حتماً؛ ولی اگر بخواهید مانند چند ماه گذشته عمل کنید و کارها وروش‌های قبل را انجام دهید به نتیجه ای نمی‌رسید. پس باید تغییری در شیوه مطالعه و برنامه‌ریزی خود ایجاد کنید؛ و مصمم تر از قبل مطالعه کنید.همچنین زمان کنکور سراسری ۹۹ بر اساس اعلامیه سنجش، به ۳۰ و ۳۱ مرداد تغییر پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ مراجعه کنید.

با چه روشی می‌توانم در زمان باقی تا آزمون سراسری،نتیجه خوبی بگیرم؟

اول باید سعی کنید مطالب ومباحث کنکور را به صورت موضوعی بخوانید و تست بزنید و سعی کنید دروسی را که در آنها خیلی ضعف دارید تا حد معقولی بهبود ببخشید و حتماً در مطالعه دروس در زمان باقی مانده باید از تکنیک‌های تند خوانی و مطالعه سریع ولی با دقت و همچنین خلاصه برداری بهره بگیرید.

اصول یک برنامه‌ریزی خوب درسی در دوران کنکور چیست؟

  • انتظار به جا از خود وتوانایی‌های خود
  • افزایش تدریجی ساعات مطالعه
  • در نظر گرفتن زمان و میزان مطالعه متناسب
  • با اهمیت هر درس در کنکور
  • پایبند بودن به برنامه درسی
  • در نظر گرفتن بازه ای زمانی برای مرور دروس مثلاً هر سه ماه یکبار و جلوگیری از فراموشی
  • در نظر گرفتن زمان استراحت در بین ساعات مطالعه

برنامه‌ریزی درسی یک داوطلب کنکور در دوران عید چگونه باید باشد؟

تعطیلات عید برای یک داوطلب کنکور نقطه عطف بسیار مهمی محسوب می‌شود و فرصت بسیار خوبی برای رفع اشکال و جبران عقب ماندگی‌های درسی می‌باشد. پس باید سعی کنید در این بازه با داشتن یک برنامه‌ریزی خوب و با ساعات مطالعه مناسب به رفع اشکال و جبران عقب ماندگی‌های درسی خود بپردازید.

برنامه‌ریزی کنکور در عید چگونه باید باشد؟

یک برگه A4 برای هر درس بردارید و سرفصل‌های مهم و سؤال خیز رو یادداشت کنید، تا بدانید چه چیزهای رو باید بخوانید، سپس روزهایی که قرار است که گردش و تفریح بروید را با خانواده هماهنگ کرده و طبق آماری که به دست می‌آورید برنامه مشخصی داشته باشید.

سوالات رایج در مورد کنترل استرس کنکور

چگونه با حس ناامیدی و خستگی که در ماه‌های پایانی کنکور به سراغ اکثر داوطلبان می‌آید مقابله کنیم؟

اول اینکه سعی کنید آرام باشید وبا توکل به خدا تلاش خود را افزایش دهید. در ضمن سعی کنید بازه‌های زمانی را هم به تفریح و استراحت اختصاص دهید وهدف خود را مرتباً در ذهن خود مجسم کنید، چون با انجام این کار انگیزه شما برای درس خواندن بیشتر می‌شود.

برای دور کردن استرس در طول دوران کنکور چه کار باید انجام دهیم؟

سعی کنید در ابتدا انتظارتان را از خودتان با واقیعات و سطح شما متناسب باشد. چون هنگامی که انتظارات با واقیعات متناسب نباشد فرد دچار استرس می‌شود. توکل به خدا واستفاده از تکنیک‌های تن آرامی و ریلکسیشن در کاهش استرس موثرند.

سوالات رایج در مورد روش تست زنی کنکور

در حل تست‌های قرابت معنایی درس ادبیات مشکل دارم چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید؟

اولین کار در هنگام زدن تست‌های قرابت معنایی این است که نباید در هنگام مطالعه بیت‌ها مکث کنید؛ بلکه باید سریع و با دقت بیت‌های موجود در گزینه‌ها را خوانده ولی بیت‌های روی سؤال را با دقت بیشتری بخوانید. در ضمن شیوه درست خواندن ابیات شعر را یاد بگیرید. با انجام این کار به راحتی می‌توانید چند گزینه را حذف کرده و به پاسخ صحیح برسید.

در حل تست‌های املای فارسی در درس ادبیات مشکل دارم. چه کار باید انجام دهم و مشکلم را برطرف کنم؟

برای اینکه بتوانید به تست‌های املا پاسخ صحیح دهید باید اولا واژگان انتهای کتاب هرسه کتاب ادبیات را به خوبی یاد بگیرید و در ضمن درس‌های واژگان کتاب زبان فارسی۳ را به خوبی یاد بگیرید و به مباحث گروه کلمات، املای همزه، مطابق‌های املایی توجه ویژه ای داشته باشید و همچنین سوالات کنکور سال‌های گذشته را هم حل کنید.

تست شناور چیست؟

به تعداد بالایی تست از هر مبحث که در یک بازه زمانی طولانی حل گردد یعنی اگر ۷۰ تست مد نظر باشه روزی ۱۰ تست حل گردد

تست‌های شناور برای دروس عمومی مناسب تر هستند یا اختصاصی؟

برای دروس عمومی بهتر است چون خیلی از مباحث دروس اختصاصی قابلیت استفاده از روش شناور را ندارد

کندی سرعت متعادل ناشی از چیست و چگونه آن را باید بر طرف کرد؟

ناشی از عدم تمرکز و عدم زمانبندی به ساعت مطالعه است. برای مثال هر ده صفحه هفتاد دقیقه اینطور فکر انسان از هوش هیجانی استفاده می‌کند و قابلیت دریافت اطلاعات بیشتر می‌شود.

تمرکز چگونه افزایش می‌یابد؟

از دیدن مطالب غیر بی ربط تلویزیون، گوش دادن موسیقی قبل از مطالعه یا بازی‌های رایانه ای خود داری کنید و سعی کنید محیط اتاقتان بدون پوسترهای غیر مرتبط باشد.

چرا مطالعه در روز به صورت پیوسته برای افزایش ساعت مطالعه بهتر است؟

چون عوامل عدم تمرکز در بازه زمانی پیوسته وجود ندارد و هنگام مطالعه وقفه ای وجود ندارد و فکر انسان دچار پراکندگی نمی‌شود.

بهترین راه برای حل تست‌های ترجمه عربی چیست؟

بجای فراگیری لغات از روش‌های حذف گزینه با توجه به قواعد ساختاری زبان عربی بهترین روش و مطمئن‌ترین راه برای حل تست‌های ترجمه است.

مفاهیم آیات درس دینی را چگونه پاسخ دهیم؟

سعی کنید بجای حفظ آیات و پیام‌ها از طریق استفاده از لغات کلیدی به پاسخگویی اینگونه تست‌ها بپردازید.

رایج ترین سوالات مشاوره تحصیلی و اصول مطالعه برای کنکور

دانش آموزانی که درس‌ها را به صورت پراکنده مطالعه کرده‌اند در دوران جمع‌بندی چه کاری باید انجام دهند؟

این دانش اموزان باید ۳ کار را در وقت باقی انجام دهند :اول اینکه دروس پیش دانشگاهی خود را به‌طور کامل و دقیق مطالعه کنند. با توجه به اهمیت دروس پیش و سوالات زیاد ان در کنکور دوم اینکه درس‌های پایه خوانده نشده را سریعاً مطالعه و تست بزنند و به حد قابل قبولی برسانند؛ و سوم باید به مرور و رفع اشکال پایه و پیش از قبل خوانده شده بپردازند و انها را بازیابی کنند.

آیا خواندن کتاب درسی برای کنکور کافی است؟

برای قبولی در کنکور، تسلط کامل بر کتب درسی مدرسه الزامی است. اما این مسئله به این معنا نیست که هیچ نیازی به کتاب های دیگر برای تکمیل آنچه که یاد گرفته اید، نیاز نیست. بنابراین سعی کنید حتما در خصوص اینکه چه کتاب کمک آموزشی بهتر است، از مشاوره کنکور خود سوال کنید.

در مطالعه دروس حفظی مشکل دارم. چه کار کنم؟

باید بدانید که برای موفق شدن باید تمام دروس هم راستا باهم و بصورت متعادل خوانده شوند. انسان به هرچیزی علاقه‌مند باشد در خاطرش هم ثبت می‌شود. این امر را قبول کنید که باید برای تمامی دروس در خود ایجاد علاقه کنید تا فراموش نکنید. همچنین می‌توانید از کد گذاری برای هرمطلب در ذهن خود استفاده کنید تا هیچ چیز فراموشتان نشود. انجام‌گیری این کار و رمز گذاری برای هر درس باید توسط خودتان انجام گیرد، چون این کار اختصاصاً برای ذهن شما نوشته می‌شود.

برای رشد ساعات مطالعه چه پیشنهادی دارید؟

برای افزایش ساعت مطالعه باید این افزایش را به صورت تدریجی انجام دهید. ذهن با هر چیزی که به صورت تدریجی انجام گیرد خو پیدا می‌کند. می‌توانید هرروز نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه به میزان ساعات مطالعه خود اضافه کنید تا بتوانید نهایتاً مقدار ساعت مطالعه متعادل و ایده الی برای خود ایجاد کنید.

راهکاری برای درس شیمی ارائه کنید.

برای قسمتهای حفظی شیمی می‌توانید از فلش کارتها استفاده کنید و مرور مکرر داشته باشید؛ ولی برای قسمت حلیات شیمی می‌توانید تستهای استاندارد حل کنید و نکاتی که از ان تستها یاد می‌گیرید را در دفتر نکته برداری خود یادداشت کنید تا بتوانید در مواقع ضروری از ان نکات استفاده کنید.

در زمان استراحت تا مطالعه درس بعدی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

درطول استراحت ۱۵ دقیقه ای تا زمان شروع مطالعه درس بعدی بهتر است از تنقلات و مواد غذایی شیرین و گلوکز دار نظیر خرما و آب میوه استفاده شود یا می‌توان به یک گل طبیعی زیبا نگاه کرد تا انرژی از دست رفته به بدن بازگردد.

چرا زمانی که درسی را خوب خوانده‌ایم باز در همان درس تراز کمتری به دست می آوریم؟

اکثر موسسات اموزسی برگزار کننده ازمونهای آزمایشی، نظیر کنکور سراسری به ازای هر سه سؤال غلط یک سؤال صحیح را حذف می‌کنند. زمانی که درسی را خوب مطالعه می‌کنید انتظارتان از خودتان بالا می‌رود و این انتظار را از خودتان دارید که بتوانید به تمامی سوالات پاسخ بدهید. به همین دلیل سعی می‌کنید حتی سوال‌هایی که در آنها حدودا۵۰ درصد از درستی آنها اطمینان دارید نیز پاسخ دهید. چه بسا به همان سؤال شک دار و پنجاه درصدی پاسخ اشتباه داده‌اید که در اینصورت باعث افت تراز شما در آزمون خواهد شد.

وقتی که مریض هستیم چگونه درس بخوانیم؟

از مطالعه در رختخواب دوری کنید. بازه‌های زمانی مطالعه را کوتاه کنید زمان‌هایی کمتر از ۴۰–۵۰ دقیقه. دروسی که قرار است مطالعه کنید را اولویت بندی کنید. بعد از هر بازه مطالعه به مغزخود استراحت دهید. در این مواقع می‌توانید به انجام کارهایی مثل مرور دروس یا یادداشت‌هایی که از قبل نوشته‌اید بپردازید.

با توجه به مفهومی شدن سوالات کنکور در سال‌های اخیر چگونه باید یک درس را به صورت مفهومی مطالعه کنیم؟

برای اینکه مفهومی مطالعه کنید در ابتدا باید ضعف‌های پایه ای خود را در درس مورد نظر شناخته و به رفع آنها بپردازید و از مطالعه حفظی بپرهیزید. در هنگام مطالعه هر مبحث به دنبال یافتن علت‌ها باشید، که خود نکته اساسی در مطالعه مفهومی می‌باشد. در ضمن خلاصه برداری و توجه به نکات ریز کتاب‌های درسی را فراموش نکنید.

مرور کردن دروس در دوران جمع‌بندی چگونه باید صورت گیرد؟

در دوران جمع‌بندی ابتدا باید به مرور یاداشت‌ها، خلاصه برداری‌ها و نکات مهمی که در طول سال تحصیلی زیر آن‌ها خط کشیده‌اید، بپردازید و بعد از انجام این کار به حل تست‌های کنکورهای سال‌های اخیر پرداخته و به رفع اشکال بپردازید. تست‌های مهم را علامت دار کرده و دوباره آن را حل کنید. در ضمن باید در دوران جمع‌بندی یادگیری‌های ناقص خود را کامل کنید.

وسواس در مطالعه چگونه قابل برطرف شدن است؟

نمی‌شود با یک بار مطالعه فکر کنیم تسلط می‌یابیم ولی ما نمی‌توانیم به عقب برگردیم. بهترین راه برای پیشرفت تست زنی مداوم است تا تسلط یابیم و نمی‌شود با مرور فراوان در یک بازه زمانی خاص تسلط یابیم.

در خانه مطالعه بهتر می‌تواند پاسخگو نیازهای یک دانش آموز کنکوری باشد یا کتابخانه؟

ابتدا باید ویژگی‌های یک محیط مطالعه را بدانیم که این امر باید با توجه به ویژگی یک دانش آموز کنکوری باید بهینه‌سازی کرد. محلی آرام بدون جذابیت که باعث عدم تمرکز شود و دما مناسبی هم باید داشته باشد. حال با توجه به این ویژگی‌ها باید دانش آموز محیط مناسب را انتخاب کند و نمی‌شود مطلقاً گفت که کجا بهترین مکان مطالعه است.

در فصل امتحانات تستی درس بخوانیم یا تشریحی؟

در فصل امتحانات به دو صورت می‌توان درس خواند.

  1. دقیق و مفهومی خواندن: کنکور یعنی دانستن نکات کلیدی و مهم و شما در صورتی می‌توانید به این سطح از تسلط برسید که به کلیات مباحث مسلط شده باشید.
  2. از برنامه تست زنی فاصله نگیرید. از آنجا که طراحان به تست‌های مفهومی تمایل دارند، می‌توانید بعد از پایان مطالعه تشریحی و مفهومی برای هر درس چند تست نیز حل کنید؛ که این خود یک نوع مرور و یادآوری مطالب است و این روش باعث بستن مباحث تشریحی به سبک تست زنی هم می‌شود.

خلاصه نویسی انجام بدهیم یا نه؟

این سؤال کاملاً شخصی است بعضی از دانشجویان از ابتدا تحصیل با خلاصه نویسی توانسته‌اند ارتباط برقرار کنند. برخی تنها با کتاب‌های جمع‌بندی می‌توانند به جمع‌بندی بپردازند اما استفاده از کتاب جمعی یا خلاصه نویسی فردی کاملاً ضروری است. بهترین روش خلاصه نویسی، همان حاشیه نویسی در گوشه صفحات کتاب است.

بهترین زمان برای مطالعه هردرس در طول روز چه ساعتی است؟

پیشنهاد می‌شود دروسی که در آنها ضعف دارید در ساعات اولیه روز مطالعه کنید و دروس بعدی را به زمان‌های بعد از ان موکول کنید. چون در ساعات آغازین روز از انرژی بیشتری برخوردار هستید. دروس عمومی و اختصاصی باید بصورت یک در میان در طول شبانه روز مطالعه شوند.

ایا می‌توان ابتدا یک درس را مطالعه و جمع‌بندی کرد و سپس به سراغ درس دیگری رفت؟

خیر. تمامی دروس باید به موازات هم مطالعه شوند. چون در غیر این صورت نیاز به مرور مداوم دارید که بهتر است مطالعه تمامی دروس باهم انجام گرفته و جمع‌بندی و سپس مرور تمامی ان دروس دوباره باهم انجام گیرد.

مقدار زمان مطالعه و استراحت باید چقدر باشد؟

باید سعی شود که برای هر ۴۵ دقیقه درس خواندن حدوداً ۱۵ دقیقه استراحت انجام گیرد. در غیر اینصورت بازدهی و راندمان مغز افت کرده و مطالعه دروس فایده ای جز اتلاف وقت و انرژی نخواهد داشت.

لغات درس زبان را فراموش می‌کنم، چه کار کنم؟

بعضی از دروس هستند که باید در مدت زمان طولانی تری مطالعه شوند و تنها با صرف سه چهار ماه نمی‌توان در آنها موفق شد درس زبان هم یکی از این دروس است که باید در طول مدت طولانی خوانده شود. سعی کنید در طول هر روز حدوداً نیم ساعت را به این درس که فرار است اختصاص دهید تا بتوانید هرروز با مطالعه حجم کمی از این درس مثلاً هرروز فقط ۱۰ لغت در این درس موفق شوید. همچنین می‌توانید از جعبه لایتنر هم استفاده کنید.

رایج ترین سوالات مشاوره ای کنکور

برای موفقیت و افزایش درصد در دروس تخصصی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

سعی کنید در دروس تخصصی حتماً سوالات کنکور ۱۰سال اخیر کنکور را با دقت حل کرده و تمام گزینه‌ها را بررسی کنید و همچنین در حین حل سوالات با چینش و تعداد سوالات هر مبحث آشنا شوید و بعداً دوباره همان مباحث را دوره کنید. حتماً سوالات کنکور ۴ سال اخیر را دو بار حل کنید.

آیا کنار گذاشتن یک درس که در آن ضعیف هستیم و حذف آن در کنکور کار منطقی است؟

خیر. حتی اگر در درسی ضعیف هستید هرگز آن را کنار نگذارید بلکه چند مبحث آسان و تست خیز از آن درس را با توجه به سوالات کنکور انتخاب و به خوبی مطالعه کنید. این کار در بهبود رتبه شما تأثیر زیادی دارد. بنابراین اگر درسی را در کنکور صفر بزنیم شانس خود را برای قبولی کم کرده اید.

تاثیر حل سوالات کنکورهای سال قبل چقدر است؟

بله حتماً. شما با حل تست‌های کنکور در اولین مرحله به نحوه طرح سؤال آشنا می‌شوید وباید سعی کنید ذهن طراح را بخوانید و در ضمن با تله‌های تستی آشنا می‌شوید که این امر باعث افزایش دقت و درصد شما خواهد بود.در ضمن دیده شده که سوال‌های کنکور به خصوص کنکور خارج از کشور تکرار شده‌اند و داوطلبان با حل تست‌های کنکورهای داخل و خارج کشور ۱۰سال اخیر می‌توان به تسلط زیادی در دروس و مباحث برسند.

آیا باید تفریحات خود را در دوران کنکور به صفر برسانیم؟

نخیر. چون درس خواندن به صورت مداوم و در ساعات طولانی بازده و عملکرد مغز شما را کاهش می‌دهد. پس سعی کنید در طول دوران کنکور تفریحات سالم نظیر ورزش کردن یا انجام یک کار مورد علاقه مثل تماشای فیلم را در ساعات معینی از هفته در برنامه خود قرار دهید.

خلاصه نویسی در چه بازه مروری باید باشد؟

ابتدا باید بدانیم که در مطالعه اول نباید خلاصه نویسی کنیم. باید در مرورهای سوم یا چهارم به خلاصه نویسی بپردازیم که این باعث تسلط در تفکر ما می‌شود و موجب تسلط می‌شود.

 

سوالات رایج در مورد تغذیه کنکوری ها

سوالات رایج در مورد کلاس و آزمون آزمایشی کنکور

سوالات رایج در مورد انتخاب رشته دانشگاه

131 دیدگاه برای “پاسخ سوالات متداول کنکوری ها
  1. گودرزی گفت:

    سلام و خسته نباشی
    سوال من این است آیا برای درس زیست شناسی حتما باید کتاب کمک درسی داشت یا فقط کتاب درسی کافیه ؟؟من خیلی ها رو میشناسم که نمیتونن این کتابهای کمک درسی رو تهیه کنن.مگه سوالات کنکور خارج از مباحث کتاب درسیه .
    تشکر

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بله باید حتما کتاب کمک اموزشی داشته باشید
      برای تفهیم‌بهتر‌مطالب و سنجش خودتون نیاز به کتاب هست

  2. فاطیما گفت:

    با سلام و عرض ادب.
    سؤالی داشتم از خدمتتون.
    فردی سال های ۹۶_۹۷_۹۸ با سهمیه ۵٪ ایثارگری در کنکور سراسری شرکت کرده اما تنها در سال ۹۷ انتخاب رشته کرد و در نهایت یه رشته شبانه قبول شد!
    ثبت نام هم کرد اما بعد انصراف داد!
    حالا برای کنکور ۹۹ میتونه مجددا از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟
    شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندیم!
    ممنون میشم در اسرع وقت پاسخمو بدید.
    در پناه حق.

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام ممنون
      بله میتونید از سهیمه استفاده کنید

  3. فاطیما گفت:

    ممنونم از پاسخگویی تون!
    ببخشید با توجه به اینکه سال ۹۸ انتخاب و قبولی ای در کار نبوده، میتونه استفاده کنه؟
    دلیلش اینه؟

  4. فاطیما گفت:

    چون طبق چیزی که تو دفترچه ثبت نام اومده« اگه داوطلب با استفاده از سهمیه رشته غیر روزانه بیاره، فقط یبار دیگه از سهمیه ش میتونه استفاده کنه!»
    حال ایشون کنکور ۹۸ از اون فرصت یکباره استفاده کرده اما انتخاب و قبولی ای نداشته!
    اون قانون و فرمایش شما که میتونه استفاده کنه،
    یکم بنده رو گیج کرده!
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام اگر قبول نشدن
      یعنی از سهمیه استفاده نشده
      پس میتونند مجدد استفاده کنن

  5. موری خان گفت:

    سلام برای زیست سوالات سراسری داخل و خارج ۱۰ سال اخیر و موج ازمون میشه ب درصد ۷۰ اکتفا کرد در این زمان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بله میشه

  6. ستاره گفت:

    سلام وقتتون بخیر..به نظر شما میشه با خواندن سوالات کنکور سالهای گذشته به نتیجه مطلوبی رسید یا خیر؟ممنون میشم پاسخ بدین

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام ممنون بله میشه
      ولی طبیعتا حل سوالات تالیفی و سخت برای آمادگی با سوالات جدید میتونه خوب باشه

  7. سمیرا گفت:

    سلام کتاب درسی وفقط دفترچه ازمونو بخونی کافیه برا رتبه بالا۵۰۰۰تجربی

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بله کافی هست

  8. موری خان گفت:

    سلام استاد رونقی شما پرویز محبوبی رو میشناسین؟همون ک فرمولتست داره و مشاوره میده و برا داوطلبانش سوالات شبیه ساز میده
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    با تشکر

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام متاسفانه نمیشناسم ایشون رو

  9. شادی گفت:

    سلام
    من ۹۷ و ۹۸ که کنکور دادم سهمیه مناطق استفاده کردم.
    امسال واسه ثبت نام سهمیه ۵ درصد رو زدم.
    الان چون دوباره ثبت نان رو تمدید کردن دوتا سوال دارم
    اول اینکه به نظرتون کدوم سهمیه رو انتخاب کنم
    دوم اینکه از کجا بفهمم سهمیه پنح درصدم تایید شده یا نه؟؟
    ممنون نیشم اگر پاسخ سوالم رو بدید.

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام سهمیه ۵ درصد بزنید
      برای سهیمه باید کد داشته باشید از بنیاد شهید

  10. عاطفه گفت:

    سلام
    آیا حل سوالات کنکور های ۱۰سال گذشته برای درس زیست کافیه؟ )با توجه به زمان کم باقیمونده نمی رسم زیاد تستای تألیفی بزنم(

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بله ولی بهتر مجموع ازمون های جامع سالهای قبل سایر موسسات رو هم بزنید

  11. ملیکا گفت:

    با سلام من سال دوم هست که در کنکور شرکت می‌کنم واز مرداد ماه سال گذشته در حال درس خواندن هستم درصدهای دروس عمومی در آزمون های آزمایشی بالا هست ولی در دروس اختصاصی خود درصدهای بالایی ندارم مشکل درسی هم‌ ندارم وتست هم میزنم راهکاری به نظر شما می‌رسد برای ارتقا درصدهای اختصاصی تجربی

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام اولین راهکار
      بررسی و تحلیل دقیق ازمون هست که هر سوال رو به چه علت نزدید یا غلط زدید
      اگر ضعف علمی هست باید برطرف بشه با حل تست و مطالعه بیشتر
      اگر بی دقتی هست نیاز به ازمون دادن بیشتر دارید

  12. نگین گفت:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید من پکیج ۶۰ ۴۰ حرف اخر رو تهیه کردم و ۲۰ ازمون دارند که هرازمون را سوال به سوال حل کردند دیروز با مشاوری تماس گرغتم گفتم من سطحم پایینه الان میخوام شروع کنم چیکار کنم گفت فقط اون ۲۰ ازمون رو حل کن چندین بار حل کن موفق میشی و من گفتم اخه مطالبشو نخوندم گفت از روی ازمون حل کن توضیح هم داده روش حلشو میخواستم ببینم ایا شما این روشو میپسندین ممنون میشم جواب بدین

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام شما اول باید مباحث مهم رو حتما مطالعه کنید بعد تست کار کنید

  13. نرگس گفت:

    سلام ببخشید اینکه بچه ها می پرسن با توجه به زمان باقیمانده اگر زیست کتاب درسی رو بخونیم همراه با سوالات کنکور کافیست و شما میگین بله …یعنی با این روش حدودا چند درصد می‌زنیم ؟

  14. نرگس گفت:

    سلام ببخشید اگر کتاب درسی و سوالات کنکور و آزمون های جامع موسسات رو برای زیست بخونیم ، حدودا چند درصد می‌زنیم ؟؟؟

  15. ن.ع گفت:

    سلام ببخشید اگر همه ی آزمون های قلمچی که در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ گرفته رو بخونیم برای اختصاصی ها میتونیم به درصد بالای ۷۰ فکر کنیم ؟

  16. فاطيما گفت:

    سلام من سهمیه ٢۵ درصد دارم همه درسامم تموم کردم ولی انگار یادم رفته چه پیشنهادی دارید؟با این تعویقها ادم واقعا خسته میشه و حس خستگی زیادی میکنم

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام فاطیما عزیز
      وقتی دروس خودت رو کامل خوندی باید بدونی به چه سرفصل هایی مسلط هستی و با کدوم سرفصل ها مشکل داری این روش رو برای تمام درس هات بنویس و اینکه روی سرفصل هایی که ضعف داری کار کن و تست زنی انجام بده
      امیدوارم موفق باشی

  17. احسان گفت:

    سلام ببخشید من قراره کنکور فنی و حرفه ای و کاردانش بدم میخاستم بدونم درصد بالایی باید بزنم تا قبول بشم؟

  18. فاطمه گفت:

    سلام من کلاس هشتم را تازه تمام کرده ام میخواهم از همین الان بهترین باشم و شروع کنم.. کلاس های قلم چی و کانون و…نمیرم میخواسم که ازتون ب عنوان مشاور بپرسم ایا الان که در ایام کرونا هسیم و هیچ کلاسی وجود ندارع دراین تابستان چکارایی کنیم و یا چه کتابایی برای تست بگیریم

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      سوال شما کاملا بستگی به شخصیت و اخلاقیات خودت داره
      یه سری از دانش آموز ها هستن که نمیتونن تو خونه درس بخونن و باید یکی همیشه پیگیر درس خوندنشون باشه این دسته از دانش آموز ها پیشنهاد میشه که کلاس های کنکور ثبت نام کنند و اون جو رو بهشون القا کنن ولی یه سری هستند که نیازی ندارند به اینکه یک نفر پیگیرشون باشه این دسته افراد باید با کتاب های اصلی شروع کنن و در کنارش کتاب های تست و کمک آموزشی رو بخونن
      با این توضیحات خوشحال میشم توضیح بیشتری راجب اخلاقیاتت بگی که من بتونم خیلی دقیق تر کمک ت کنم
      موفق و پیروز باشی

  19. Sonia گفت:

    سلام … من تا الان درسارو خیلی مطالعه نکردم ولی تو این مدت باقی مونده دارم دارم خیلی پیوسته و با ساعت مطالعه زیاد پیش میرم با این حال ممکنه کتابای تست رو نرسم که بخونم … میخاستم بدونم ک با مطالعه کامل و دقیق کتابای درسی میشه تو رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری قبول شد؟؟…ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام سونیا عزیز
      همیشه الویت با کتاب های درسی هست و کتاب های تست و کمک درسی فقط برای شما سرعت عمل و آماده سازی برای کنکور هستش پس میتونم بگم که اگر به صورت کامل کتاب های درسی رو بخونی ( تاکیید کنم که بسیار عمقی و عمیق یادبگیرید ) نیاز زیادی به کتاب های راهنما ندارید
      امیدوارم توی کنکور موفق باشی

  20. میترا گفت:

    سلام خسته نباشید ، من دولتی کارشناسی اسمم اومد نرفتم حتی ثبت نامم نکردم سال دومم اسمم اومد نرفتم بنظرتون سال سوم اسمم بیاد میتونم برم ؟؟؟ چون دو سال قبل دانشگام تموم نشده بود ، لطفا جوابمو بدید میترسم چون دو سال قبل دولتی اسمم اومد نرفتم امسال اجازه نداشته باشم
    الان کنکور ثبت نام کردم دو ماه دیگم کنکور دارم
    دو سال قبلش روزانه اسمم اومد امسالم روزانه بیاد تکلیفم چی میشه ؟؟؟

  21. میلاد شاهی گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخاستم ببینم در کنکور ۹۹ مجاز هست ک بند سلامتی برده بشه ؟( به طور مثال mi band )

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام مشخص نیست

  22. مهران گفت:

    سلام مهران هستم یازدهم تموم کردم مثل این هستم که دهم هیچی یاد ندارم ولی یازدهم فقط دبیرامون سوال دادن من اونا رو تا نصفش یاد دارم با این وضع کرونا بعد میشه. از ۱مهر۹۹درس خواند و دهم یازدهم دوازدهم رو باهم خوند آیا میشود خواند تست زد لطفاً راهنمایی کنید؟؟؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بله حتما میشه
      باید دروس رو کنار هم بخونید و یک برنامه درست داشته باشدی

  23. سعیده گفت:

    سلام آخرین رتبه قبولی پرستاری ودانشکده پرستاری ابهر منطقه ۳چنده؟ وبا این درصدا میشه قبول شد ادبیات ۷۲ غربی ۸۰ دینی ۱۰۰ زبان ۸۰ ریاضی ۱۰ زیست ۸۰فیزیک ۰ شیمی۶۵

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بله

  24. هادی گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید من یک سوال دارم من پایه دهم تجربی هستم وقتی به پایه بالاتر میرم کتاب ها تغییر میکنند وقتی که کتاب ها تغیررکنند کنکور ازهمون کتاب هایی که خوانده بودم میاد یا ازچاپ جدید کتاب ها میاد …ایا فیلم های اموزشی حر اخر برا کنکور مناسب هستند

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام از کتاب های سال تحصیل شما سوال طرح میشه
      بله خوب هست

  25. آیدا گفت:

    سلام ببخشید ممنون میشم جواب بدید
    من دروس اختصاصی رو صفرم الان ، ۱ماه دیگه هم کنکوره
    میخواستم بدونم میشه با تمرین و تکرار کنکور های ۱۰ سال اخیر این درسارو حداقل ۲۰،۳۰درصد بزنم؟

  26. Fatemebijar گفت:

    سلام ببخشید اگه حدود صد سوال توی کنکور تجربی بزنیم رتبمون حدودا چند میشه
    میدونم ضرایب متفاوت ان ..حدودی میخاام بدونم
    حداقل و حد اکثرشو؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      این سوال واقعا جواب درستی براش نیست چراکه به خیلی چیزا بستگی داره مثل اینکه چندتا منفی زده باشی یا همونطور که خودت گفتی ضرایب درس ها چطوریه و چه درس هایی زدی یا حتی سال کنکور و رقابت توی اون سال روی رتبه تاثیر میذاره پس اگر هر جوابی به سوالت بدم کامل صحبت اشتباهی انجام دادم
      موفق باشی

  27. Amir گفت:

    سلام و خسته نباشید
    اگر کسی دارای سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران باشد و در یک سال هم کنکور تجربی بدهد و هم کنکور زبان .
    میخواستم بدونم سهمیه ی اون توی هر دوی اون کنکور ها تاثیر میگذارد ؟
    خیلی سپاسگذارم اگر پاسخ بدین

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بله هر‌ دو منظور میشه

  28. Haya گفت:

    سلام … من دانش اموز کنکور ۱۴۰۰تجربی هستم تقریبا ۲ هفته هست شروع کردم تا حدودی دروس رو پیش بردم ولی توی ریاضی و فیزیک به شدت لنگ میزنم و سرعت حل تست ها و فهمیدن ان ها بسیار پایین هست …جزوه دبیر و ویدیو های اموزشی همه این ها را مطالعه کرده ولی باز توانایی حل تست ها را ندارم و وقتی به پاسخنامه رجوع میکنم متوجه سادگی مسئله میشوم چه راهکاری برای من پیشنهاد میکنید ؟؟ و به طور میانگین هر روز از هر درس چند تست باید زده شود؟؟ و به دنبال کسب رتبه ۳۰۰۰ هستم

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام تست زدن یک مهارت هست و با تمرین و تکرار بدست میاد شما باید هفته ای حداقل ۱۰۰۰ تست کار کنید
      نگران نباشید به مرور خیلی بهتر میشید

  29. yasamin گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند دوز دیگه کنکور هنر دارم و همه کتابها و تست‌هایی کتابها رو کار کردم
    و سوالم اینکه که چقدر میتونه سوالهای کنکور سالهای قبل توی کنکور وجود داشته باشه مخصوصاً سوالات تخصصی
    ممنون

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام سوال تکراری که نمیاد

  30. F...tanha گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من داوطلب کنکور۹۹هسم زمان ثبت نام سهمیه منطقه رو امتحان کردم درحالی که پدرم ۳۰درصدایثارگری دارن الان پشیمون شدم و میخام که تغییرش بدم ایا راهی هست..یا امکانش هست که سهمیه ایثارگریه پدرم هم درکنکورم لحاظ شود

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام باید حضوری برید سازمان سنجش پیگیری کنید
      سهمیه ۳۰ درصد خیلی تاثیر داره

  31. محدثه گفت:

    آیا میتوانیم به سولات عمومی تا هروقت که بخواهیم پاسخ دهیم؟
    یعنی وقت اختصاصی رو برای عمومی ها بزاریم؟!!!

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام محدثه عزیز
      خیر وقتی تایم سوالات عمومی تموم بشه دفترچه هارو جمع میکنند و دفترچه های دروس اختصاصی روی میز گذاشته میشه

  32. محمدشایان گفت:

    سلام ببخشید اگه امسال نخوایم شرکت کنیم از کنکور محروم میشیم(پسرم)

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام محمدشایان عزیز
      اگر در کنکور پیش رو شما قبول بشید و دانشگاه ثبت نام نکنید سال بعدی از کنکور سراسری محروم میشید در غیر این صورت هیچ مشکلی وجود نداره
      موفق و پیروز باشید

  33. علیرضا گفت:

    با سلام
    من رشته حسابداری آیا سوالات کنکور
    فنی حرفه ای با کاردانش فرق می‌کنه
    با تشکر

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام خیر

  34. ... گفت:

    سلام شروع جدی برای خواندن برای کنکور اگر از تابستانی ک ب دهم میرویم نباشد،عیب دارد؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر هیچ مشکلی وجود نداره

  35. حامد گفت:

    سلام من امسال دوازدهمم، دروس یازدهم رو سال یازدهمم طبق برنامه مطالعه کردم الان دهم دروس اختصاصی رو امسال میخونم ولی نمی‌دونم کتابش رو جامع بگیرم یا پایه یا تک سال باشه(کتابهای دوازدهم دارم)؟ خیلی ممنون

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام حامد عزیز
      بستگی به خودتون داره اگه توی یک درس یا مباحث بخش های مختلف مشکل دارید تک کتاب باید بگیرید اما اگه توی یه سطح ثابت توی تمام درس ها هستید میتونید از کتاب های جامع استفاده کنید ، برخلاف اسم جامع بودن کتاب های تکی به جزئیات بیشتر توجه می کنند
      موفق و پیروز باشید

  36. ایدا گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه اول دهک بعدش یازدهم و بعد هم دوازدهم رو پایه ای تا بهمن جمع کرد و بعد ترکیبی کار کنیم ،،چون ازموناهک حضوری برگزار نمیشه که آزمون بدیم یا سه پایه رو با هم بخونیم بهتره

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام آیدا عزیز
      خیلی بستگی به تایم بندی و پتانسیل شما داره
      ایده خوبیه برای جمع کردن دو پایه باهم ولی خیلی سنگین و نیازمند تمرکز بالاییه
      شما بیشتر تمرکز رو بذارید روی کیفیت یادگیری مباحث ، آزمون ها ماهیتشون اینه که شما تسلط بیشتری داشته باشید اگر شما خودتون به این تسلط برسید نیازی نیست دغدغه ازمون های ازمایشی باشید
      موفق و پیروز باشید

  37. امیر گفت:

    اگه ازمون تستی چندتا از موسسه ها رو باهم شرکت کنیم مثلا قبم چی و گزینه دو با هم خوبه

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام امیر عزیز
      تسلط شما بیشتر خواهد شد ولی پیشنهاد میکنم خودتون رو درگیر ازمون های جاهای مختلف رو نکنید و تمرکز رو بذارید روی تکنیک های تست زنی و زمان بندی تست هاتون
      موفق و پیروز باشید

  38. یاس گفت:

    سلام من برای منابع فیزیک و ریاضی نمیدونم کدوم کتاب ها رو استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید و این که سطح من در این دو درس ضعیف هست به نظزتون با کتاب هایی مثل گاج میکرو شروع کنم برای فیزیک و بعد از اون نردبام رو بزنم؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام یاس عزیز
      برای درس فیزیک کتاب میکرو گاج خیلی میتونه کمک کننده باشه
      در رابطه با درس ریاضی هم کتاب ریاضیات پایه مهروماه برای شما بنظر خوب میاد
      راجب کتاب نردبام همونطوری که خودتون گفتید بعد از تموم کردن کتاب گاج گزینه خیلی خوبیه
      موفق و پیروز باشید

  39. محدثه گفت:

    سلام من امسال اولین سال پشت کنکوریم آیا میتونم ازمونهای گاج سال قبلم روتوخونه بخونم و تحلیل کنم و امسال آزمون شرکت نکنم به نظرتون اینجوری میتونم پزشکی بیارم یابایدحتماازمون شرکت کنم؟؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام محدثه عزیز
      بله میشه
      و در عوض ازمون های جامع رو شرکت کنید
      بله میشه قبول شد
      ولی باید مدیریت خیلی خوبی روی خودتون داشته باشید
      و ازمون های جمع بندی هر فصل از سال زو حتما شرکت کنید

  40. احمد گفت:

    سلام عرض شد یک سوال داشتم شرایط کنکور برای دانش آموزانی که در خارج دیپلم مدرسه گرفتن چیست؟ آیا کنکور معمولی میدن؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام احمد عزیز
      بله فرقی نداره کنکور برای همه موارد یکسان هستش

  41. آرین گفت:

    با سلام
    به نظرتون ثبت کردن پاسخ سوالات در پاسخبرگ جداگانه و در نتیجه سفید ماندن بخش تست هر کتاب، کار درستیه؟(برای مرور بهتر)
    یا به نظرتون میشه برای اینکه مرور هم بتونیم انجام بدیم، فقط جواب تست هارا علامت بزنیم و از نوشتن هرگونه مطالب اضافی در کنار تست صرف نظر کنیم؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام آرین عزیز
      بله موافق هستم
      بهتر برگه های حل تست داشته باشید
      فقط تست ها مهم رو علامت گذاری کنید

  42. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای درس زیست من روزی سه ساعت و نیم تایم گذاشتم دو ساعت صبح یک ساعت و نیم بعد از ظهر ، توی تایم بعد از ظهر با کتاب های نشر و خیلی سبز درس هارو مرور میکنم و پیش میرم و طبق برنامه م تا سه ماه کل زیست بسته میشه و توی تایم صبح م تست های ای کیو رو میزنم و تحلیل ش میکنم و تموم کردن کل ش با دوره حدودا چهار ماه تایم میبره ،ینی این مدلی خواستم با تایم بعد از ظهر م زیست م رو پیش ببرم ، با تست های ای کیو هر روز مباحث قبل رو مرور و نکته برداری کنم ، اینکار بنظرتون برام مفید تره یا اینکه متن درس رو بخونم و مستقیم برم سراغ ماز یا ای کیو ؟ سطح درسی خوبه و پشت کنکوری هم هستم ،
    ببخشید طولانی شد ،ممنون میشم جواب بدین

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      شما که درستون خوب هست بهتر تست بیشتر بزنید
      اما از کتاب درسی غافل نشید
      شما باید روی کتاب درسی خیلی تسلط داشته باشید تا بتونید داخل تست ها هم حرفه ای عمل کنید
      موفق و پیروز باشی

  43. امیر حسین گفت:

    با سلام.
    من هرچی میخواستم بپرسم شما تو سایتتون دارین ممنون
    🙏

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام امیرحسین عزیز
      خوشحالیم که به همه سوالاتت داخل مطالب ما پاسخ داده شده و خیلی ممنونیم بابت اینکه این انرژی مثبت رو برای ما ارسال کردی، انرژی های خوب شما به ما انگیزه بیشتری برای بهتر بودن میده
      موفق باشی

  44. Raha گفت:

    سلام🌻
    من درس ضعیفی دارم و تا کنکور ریاضی فقط ۷ماه فرصت هست اگه شروع کنم میتونم رتبه ی خیلی خوبی بدست بیارم،یا زمان برای دو یا سه رقمی شدن دیگه نیست؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام رها عزیز
      اگر به طور مداوم و با یه برنامه ریزی دقیق پیش بری حتما میتونی رتبه های خوبی رو به دست بیاری
      موفق و پیروز باشی

  45. روزا مشهدی زاده گفت:

    سلام من کلاس یازدهم هستم من متاسفانه مثل همکلاسی هام خیلی درس نمی خونم و تست کار نمی کنم مثلا نمرات کلاسیم همیشه ۱۹ یا ۱۸ بوده و فقط کتاب های درسی مدرسه رو خوب می خونم حالا میشه بگید من باید چیکار کنم راستش من امیدی ندارم که کنکور قبول بشم و الان تو شرایط کرونا انقدر معلم ها تکلیف میدن که اصلا وقت برای خوندن کتاب درسی مدرسه رو ندارم چه برسه بخوام تست بزنم یا کتاب کار بخونم آخه همیشه میگن اول باید روی کتاب های مدرسه تمرکز داشته باشی بعد کتاب های آموزشی

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام روزا عزیز
      درست که شرایط سخت هست.
      ولی اینها ربطی به این نداره که شما برای هدفتون تلاش نکنید حتما از الان خودتون شروع‌کنید‌به حل‌ تست و از روی درسنامه کتاب تست ها مشکلاتتون رو رفع کنید
      موفق و پیروز باشی

  46. Fatemeh گفت:

    سلام خسته نباشید.
    میخواستم بدونم واسه کنکور۱۴۰۰کتابهای درسی چاپ ۹۶روبخونم اشکالی نداره؟اخه کتاب درسی گیرم نیومدکتابای چاپ جدیدهم خیلی تغییر کردن.

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      خیر باید کتاب جدید تهیه کنید چونکه تغییرات بسیار زیاد هست و با کتاب های قدیمی تقریبا گیج میشید
      موفق و پیروز باشی

  47. زینب گفت:

    سلام
    درباره کنکور کاردانی ۱۴۰۰سوال داشتم
    ایا کنکور کاردانی ۱۴۰۰ رشته حسابداری حذف شدع و طبق معدل تو دانشگاه دولتی پذیرش میکنن یا ن کنکورش حذف نشده؟؟؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام زینب عزیز
      فعلا چیزی ذکر نکردن ولی به احتمال زیاد بصورت شرط معدل میشه
      موفق و پیروز باشی

  48. بردیاواجدسمیعی گفت:

    سلام استاد.
    می خواستم بدونم به عنوان مثال برای یک صفه a4 درس زمین شناسی به طور میانگین چقدر باید وقت بذاریم
    یعنی مثلا اگر یه درسنامه ی ۸ صفحه ای داشته باشه،چقدر وقت میخواد برای مطالعه کلش به طوری که اولین باره داریم میخونیمش
    مثلا برای بحث فسیل ها برای یک فرد با زمان استاندارد.

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام بردیا عزیز
      تقریبا شما باید در ۱:۳۰ تمومش کنید
      موفق و پیروز باشید

  49. ریحون گفت:

    سلام میخواستم بدونم دیدن فیلم های آموزشی مانند زیست و ریاضی و… جزو ساعت مطالعه حساب میشود؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام ریحان عزیز
      اگر نوت برداری انجام بدی بله جز ساعت مطالعه محسوب میشه
      موفق و پیروز باشی

  50. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر، ببخشید، من الان پایه دهم هستم و یک سوال داشتم، خواستم بپرسم اینکه تاثیر معدل در کنکور ۶۰ درصد شده، منظور از این معدل، کدوم معدل هست؟ معدل سه سال دبیرستان(معدل دیپلم)؟ یا معدل سال آخر دبیرستان؟
    یا معدل امتحانات نهایی دبیرستان؟
    و اینکه تاثیر این معدل مثبت هست یا قطعی؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام محمد عزیز
      منظور فقط امتحاناتی هست که بصورت کشوری برگزار میشن؟

  51. Zeinab گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم کسی که ۲۵سالشه و قصد شرکت در آزمون منحصرا زبان و انتخاب رشته ی دبیری زبان رو داره،چه دانشگاه هایی هستن که این رشته رو دارن و حقوق هم به دانشجو میدن؟(یعنی دانشگاه هایی که تقریبا شرایطشون شبیه دانشگاه فرهنگیان هست)

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام زینب عزیز
      دانشگاه های تربیت معلم هست و فقط دانشگاه های تحت نظر اموزش پرورش حقوق دوران تحصیل دارند
      موفق و پیروز باشی

  52. فرشید گفت:

    با سلام و عرض و ادب ببخشید مزاحم نمیشم زیاد خلاصه بگم ولی هم زیاد میشه 😊 ببخشید من رشتم فنیه ولی امسال میخوام کنکور انسانی بدم ۱۴۰۰ اولین کنکورمه ولی احتمال قبولیم کمه دیگه میره سال بد …
    خوب منم ک الان با رشته انسانی امادگی کافی و اگاهی کافی نداشتم واقعا شرایط اقتصادی هم بده ک یه مشاور بگیریم واقعا درد بدیه تو زمان کنکور هم شده مثل مسئله مرگ و زندگی باید تلاش کنی حالا میخواستم بدونم این کتاباییی چن سال دهم یازدهم دوازدهم مدرسه کافیه یا اینکه خارج از کتابم سوال میدن واقعا دیگه کلافه شدم خیلی خیلی ممنونم البته خیلی سوال داشتم ولی بیشتر از این وقت نمیگیرم ممنونم❤❤❤

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام فرشید عزیز
      خسته نباشی
      بله نیاز به کتاب تست دارید
      میتونید منابع رو از سایت ما مطالعه کنید
      و دست دومش رو از دیوار تهیه کنید
      موفق باشی

  53. sara گفت:

    سلام ببخشید میگن میشه سرجلسه کنکور کتاب برد درسته ایا؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام سارا عزیز
      خیر سر جلسه کنکور هیچ جزوه و کتابی نمیشه برد
      موفق باشی

  54. فاطمه گفت:

    سلام من میخوام کنکور زبان بدم بعد کتاب هایی که برای زبان لازمه بخونم چه کتاباییه؟
    کتاب های درسی و آموزشی چه چیزهایی باشه؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام فاطمه عزیز
      لیست منابع دروس‌در سایت هست
      ولی برای زبان تخصصی میتونید کتاب گاج تهیه کنید
      موفق باشید

  55. ابراهیم گفت:

    سلام
    اگه کسی در کنکور رتبه خوبی نیاره ولی نمرات نهایی اون بالا باشه میشه در دانگاه خوب برای ثبت نام اقدام کنه یا نه
    لطفا جواب بدید زوری است

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام ابراهیم عزیز
      خیر
      حتما باید رتبه لازم رو کسب کنید
      موفق باشی

  56. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    کسی که دانشجوی دوره روزانس میتونه کنکور شرکت کنه ؟
    صرفا شرکت کنه و خودشو محک بزنه قصد انتخاب رشته ندارد.
    اگه میشه باید در فرم ثبت نام کنکور گزینه دانشجوی روزانه را انتخاب کنه یا گزینه هیچکدام؟
    ممنون

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام مهسا عزیز
      اگر فقط قصد محک هست هیچکدام رو انتخاب کنه
      موفق و پیروز باشی

  57. هدیه گفت:

    سلام من یه سوال دهشتم آیا رشته پروتز دندان در دانشگا های استان خوزستان هم هست یا خیر اینترنت زیادی دنبالش گشتم ولی نبود

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام هدیه عزیز
      باید تو‌ دفترچه انتخاب رشته نگاه کنید
      موفق و پیروز باشی

  58. امیرحسین حسینی گفت:

    سلام من رو تست های که قبلن زدم وسواس دارم و وقتی برمیگردم تست های علامت دارمو بزنم چشمم می افتد به درسنامه ها و تست هایی که قبلا با دقت فراوان زدمشون و میگم شاید یادم رفته نکتشو و…. چه کار کنم؟؟
    کتاب درسی رو چند دور باید خوند و وقتی کامل خوندیم ایا ممکنه فراموش بکنیدم و نیازه دوباره همشو از اول بخونیم؟ هی با خودم میمم تا روز کنکور اینا یادت میره و ده بار یه مبحث رو میخونم
    تست تای یک کتاب رو چند بار حل کنیم یا چند کتاب رو یک بار؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام امیرحسین عزیز
      مطمعنا یادتون میره ولی نه کاملا فقط کمرنگ میشه
      باید مرور هاتون رو بیشتر کنید
      امادگی شما نزدیک کنکور به اوج میرسه نگران نباشید
      موفق باشی

  59. مبینا گفت:

    سلام‌ من مبینا هستم تازه کلاس دهم تجربی هستم میخواستم ببینم‌ چه کتاب های برای
    تست زدن بخرم‌ که برام خوب باشه

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام مبینا عزیز
      شما باید برای اینکه ما بتونیم بهترین کتاب هارو پیشنهاد بدیم اول از همه سطح خودت رو برامون توضیح بدی که د حال حاضر سطح درسیت چطوریه
      منتظر پاسخ ت هستم
      موفق باشی

  60. سایه گفت:

    سلام خسته نباشید من تصمیم دارم حجمی بخونم مثلا نوی ده روز زیست و کامل با تست زیاد و جزوه و فیلم ببندم بعد برم سراغ درس بعدی تا استرسم کم بشه و خیالم راحت بشه میدونم روش خوبی نیست ولی میترسم اگه بخام دوباره درگیر برنامه ریزی بشم کلی وقت از دست بدم بنظرتون خیلی کاره اشتباهیه اگه فقط یک ماه بخام اینکارو بکنم

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام سایه عزیز
      شما با اینکار فرصت مطالعه باقی درسهارو‌ از دست میدید
      و با شروع‌کردن درسهای دیگه درس های قبلی یادتون میره
      موفق باشی

  61. مریم گفت:

    سلام واسه قبولی پزشکی شهید بهشتی حتما باید رتبه ۲رقمی کسب بشه؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام مریم عزیز
      خیلی از فعالیت ها باعث پذیرش در دانشگاه شهید بهشتی میشه
      مثلا اون سالی که کنکور میدی ظرفیت ها کم و زیاد بشه و …
      ولی در مجموع رتبه های پایین بسیار شانس بیشتری برای کسب قبولی دارند
      شما میتونی در مورد رشته پزشکی در مقاله چگونه پزشکی قبول شویم؟ بیشتر مطالعه کنی
      موفق باشی

  62. غمگین گفت:

    سلام.خسته نباشید.ممنون میشم پاسخگوی سوال بنده باشید.بنده در سال ۹۱_۹۰ دیپلم تجربی گرفتم.میخوام برای سال ۱۴۰۱ کنکور بدم.سوالم این هستش ک باید کنکور نظام قدیم رو بدم یا جدید؟حق انتخاب دارم؟؟؟اگه بخوام کنکور نظام جدید رو بدم معدل دیپلمم چطور لحاظ میشه؟؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام زهرا عزیز
      در حال حاضر فقط کنکور نظام جدید داریم
      موفق باشی

  63. راضیه گفت:

    سلام خسته نباشید . ببخشسد برای تست قواعد نیاز به حفظ لغات یا ترجمه هست ؟ یا بدون ترجمه میشود تست را به راحتی زد

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام راضیه عزیز
      برای اون بخش خیر لازم نیست ولی بهتره که لغات رو حفظ کنی چون بسیار کاربردی هست
      موفق باشی

  64. راضیه گفت:

    ممنون

  65. A گفت:

    سلام
    ۲ ماه مونده به کنکور و خوب مطالعه نداشتم پارسال رتبم۸۰/۰۰۰هزار شده
    من چیکار کنم…..
    میخوام فرهنگیان قبول بشم چ کنم کمکم کنید!!!

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام جواد عزیز
      مشکل شما با جواب دادن در نظر نمیشه توضیح داد
      لطفا با شماره زیر تماس بگیرید تا کارشناس های دپارتمان به شما کمک کنند
      ۰۲۱۲۸۴۲۴۴۶۵
      موفق باشی

  66. محمد رضا گفت:

    سلام آیا ۱۴۰۱ سهمیه ۲۵ درصد حزف میشه ؟ امسال که نکردن میترسم ۱۴۰۱ حزف کنن به نظرتون حزف میکنن یا نه؟

    و اینکه امتحان نهایی با توجه به قرمز شدن اوضاع کرونا حضوریه؟

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام محمدرضا عزیز
      احتمالش کم هست حذف بشه.
      فعلا ستاد ملی کرونا تصمیمی نگرفته
      موفق باشی

  67. مریم اصغرزاده گفت:

    سلام آیا اگر من در کنکور تجربی عمومی را بالای ۷۰وبقیه درسا زیر ۲۰باشدامکانش هست پرستاری قبول بشوم

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام مریم عزیز
      خیلی به منطقه و انتخاب رشته شما بستگی دارد و به صورت درصدی نمیشه گفت حتما قبول خواهید شد
      موفق باشی

  68. نازنین گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم سوالات کنکور به تربیت هستن یا ن؟ مثلا از ۱ تا ۱۰ مال پایه دهمه و….

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام نازنین عزیز
      خیر به ترتیب نیستند و در سالهای اخیر ترکیبی هم شده اند
      موفق باشی

  69. mahnesa گفت:

    سلام خسته نباشید من دیپلم گرافیک۹۹ هستم این دو سالو کم کاری کردم نخوندم الان میخوام کنکور۱۴۰۲ رشته انسانی بدم چجوری میتونم دیپلم انسانی بگیرم ؟ باید کل دروس های دوره متوسطه این رشته رو بخونم و امتحان بدم ؟ واقعا موندم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین 🙏🙏

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام چه کمکی از دست ما بر میاد؟

  70. mahnesa گفت:

    با دیپلم کاردانش میتونم کنکور انسانی۱۴۰۲ شرکت کنم یا خیر؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *