چگونه فیزیک بخوانیم؟(از زبان رتبه های برتر کنکور)

دکتر رونقی

چگونه

چگونه فیزیک بخوانیم؟(از زبان رتبه های برتر کنکور)

یکی از دروسی که برای بچه های گروه ریاضی اهمیت بسیار بالایی دارد و موفقیت در کسب ضریب بالا در آن درس به قبولی در رشته دلخواهشان کمک بسزایی می کند درس فیزیک است به همین سبب می خواهیم از نظریات و روش های رتبه های برتر سال های گذشته در این راستا کمک گرفته تا با استفاده از آنها بتوانید از نحوه مطالعه درس فیزیک بهرمند شوید و از این درس درصد بالایی کسب کنید.

علی سیفی رتبه 56 رشته ریاضی کنکور 94 :

با توجه به این که ایشان جزو 10 رتبه اول کشوری نیستند اما با توجه به این که توانسته اند 100% سوالات فیزیک را بدرستی پاسخ دهند قطعا شنیدن سخنانشان خالی از لطف نخواهد بود:«یکی از دلایلی که باعث شد من فیزیک را 100% بزنم این بود که کتاب سه سطحی نسبتا دشوار دشوار دشوارتر را تهیه نموده و تصمیم گرفتم سوالات دشوار آن را حل نمایم و این به شدت به من کمک کرد چون با حل آن سوالات مدام به خود می گفتم تو دشوارترین و پیچیده ترین سوالاتی که در این مبحث ممکن بود مطرح شود را حل کردی پس در کنکور هیچ مشکلی نخواهی داشت. یکی دیگر از تکنیک هایی روی درس فیزیک پیاده کردم این بود که من فیزیک را مفهومی می خواندم نه حفظی و هر مبحثی که توسط دبیر تدریس می شد دقیق می خواندم و مرور می کردم سپس آنقدر از آن مبحث تست می زدم تا تمامی تست ها تمام شود و من کاملا با نحوه طراحی سوالات آشنا شوم.»

وحید بالازاده رتبه 3 کشوری رشته ریاضی در کنکور 94

ایشان هم فیزیک را 100% زده اند:«من غالبا سعی می کردم سر کلاس مطالبی را که دبیر تدریس میکند به خوبی متوجه شوم و بعد از آن در همان روز مجددا مطالب را می خواندم و تست های مرتبط با آن مبحث را می زدم و باز در هفته آینده با زدن تست های همین مبحث سعی می کردم مهارتم در حل مسائل مبحث فوق را تا حد امکان بالا ببرم. »

آرش نصر اصفهانی رتبه 16 کشوری کنکور ریاضی سال 94

وی در این باره می گوید:«من سعی میکردم با حل کردن مسائل تشریحی بسیار سخت که معمولا خیلی سخت تر از سوالات کنکور بودند ابتدا به تسلط کافی در آن مبحث برسم و سپس تست های سخت را به شیوه ذهنی حل نموده و بعد حل ذهنی خودم را اثبات می کردم.»

و حالا گفتگو با رتبه های زیر 10 کنکور

  • محسن امیرسبتکی رتبه 5 منطقه 3

همیشه قبل از تدریس یک مبحث آن را مطالعه می کردم. پس از تدریس و مطالعه مجدد درس به حل تست ها می پرداختم. فرمول هایی را که از حل کردن تست ها یاد گرفته بودم یادداشت می کردم و پاسخ های تشریحی را به دقت بررسی می کردم.

  • حامد چوقادی رتبه 3 منطقه 2

من علاقه زیادی به درس فیزیک داشتم و همیشه کلی مطالعه خارج از درس آزاد در این زمینه داشتم. همیشه مباحث درسی را بخوبی در کلاس گوش داده و همان جا یاد می گرفتم وبا دید چند وجهی که داشتم بین مفاهیم مختلف ارتباط برقرار می کردم.

  • احسان ابراهیمی رتبه 11 منطقه 2

با وجود اینکه رشته من تجربی بود اما علاقه زیادی به فیزیک داشتم چون در فیزیک می توان با روش های ابداعی و خلاقانه سوالات را حل کرد همچنین امکان لمس وقایع مخصوصا در مباحث دینامیک و حرکت وجود دارد و این ها در کنار هم باعث می شد من مطالب را مفهومی بخوانم و چیزی را حفظ نکنم.

منابع مطالعاتی استانداردی داشتم . با توجه اینکه منابع مطالعاتی تغییر زیادی نداشته تست های بیشماری در مباحث مختلف موجود است و من فقط با حل کردن تست زیاد توانستم کنکور این درس را با موفقیت بگذرانم.

  • پویا یار احمدی رتبه 3 کشوری

همیشه پس از مطالعه مفهومی و تسلط کامل بر مطالب با زدن تست سرعت و مهارتم را در حل مسائل افزایش می دادم.

  • بهنام امینی رتبه 7 منطقه 2

مباحث را به صورت عمقی و با حل و اثبات فرمول ها می خواندم سپس تست های مرتبط به آن مبحث را می زدم.

  • احسان صالحی رتبه 7 منطقه 3

قبل از این که برای هر مبحث تست بزنم از کتابهای کمک آموزشی مطالب را مطالعه کرده و به حل سوالات تشریحی آن می پرداختم و سپس به زدن تست ها می پرداختم.

علی کیهانی رتبه 6 شاهد

برای هر مبحثی ابتدا مفاهیم کتاب را عمیقا مطالعه می کردم و بعد تمامی سوالات کتاب درسی را حل کرده و گاهی حتی خودم از روی سوالات مختلف کتاب درسی تعدادی تست طراحی و حل م یکردم و در آخرین مرحله به زدن تست های آن بحث می پرداختم.

نکات بالا رو خوب بررسی کنید و در نحوه ی مطالعتون به کارببرید .ان شاا… که سال بعد اسم شما همانند نفرات بالا بدرخشه…شما میتوانید البته اگر بخواهید border=0

موفق باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *