پیام های انگیزشی :

خواب در ایام کنکور (۱)

  • نویسنده : دکتر حسین رونقی
  • ۷ مرداد ۱۳۹۶

خواب در ایام کنکور (۱)

خواب آرام و کافی برای جبران انرژی از دست رفته و آرامش در طول روز بسیار مهم است.

بدن برای بازسازی سلول های خود و همچنین تقویت سیستم دفاعی خود به خواب کافی نیاز دارد

و کم خوابی مداوم باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده ودرنتیجه

بیماری های مختلف به راحت وارد بدن ما میشوند. هم چنین کم خوابی بدخلقی

و زود عصبانی شدن را به همراه دارد و در طول روز باعث خستگی و بی حالی میشود.

انواع کم خوابی :

ما سه نوع کم خوابی داریم که در زیر ذکر میشود

۱ – دیر و سخت به خواب رفتن که نشان دهنده ناراحتی هایی مانند استرس،افسردگی ، افکار پریشان

یا هیجان زیاد است.در صورت تداوم این مشکل به پزشک مراجعه کنید

۲ – بیدار شدن پیاپی در طول خواب یا عمیق نبودن خواب که ممکن است

به دلیل اضافه وزن اختلالات گوارشی یا سنگین بودن شام باشد

۳ – اگر بیداری زودرس شبانه داشته باید به طوری ک بعد از بیدار شدن دیگه نتوانید بخوابید ،

نشانه ی افسردگی یا یک بیماری جسمی مثل نارسایی کلیه کم خونی ناراحتی قلبی و…. است

علی بهاری

دانشجوی پزشکی

دانشگاه گیلان عضو دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی کنکور دکتر رونقی

569 بازدید

نظرات شما

    نظرات و نوشته های ارزشمندتون رو برای ما بنویسید :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. وحید گفت:

    بله واقعا کم خوابی بسیار آزاردهنده است و کارایی رو پایین میاره
    من یه موضوعی درباره کارایی ذهن خوندم که در اونجا چقدر به خواب اشاره شده است
    لینک مطلب اینه فک کنم : http://chelchelak.ir/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B0%D9%87%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1/

مشاوره خصوصی