بهترین مشاور کنکور تجربی کیست؟

دکتر رونقی

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از بهترین رشته‌های تجربی در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران را دارید، بهتر است برای برنامه ریزی کنکور ، به بهترین مشاوره کنکور تجربی مراجعه کنید. اما احتمالاً این سؤال برای شما مطرح می‌شود که بهترین مشاور کیست و چه وظایفی به عهده دارد؟

چرا به دنبال بهترین مشاور کنکور تجربی باشیم؟

چرا به دنبال بهترین مشاور کنکور باشیم؟

تفاوت رشته تجربی از نظر تحصیل با سایر رشته‌ها آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری نشان می‌دهد که اکثر داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت می‌کنند. می‌توان گفت که بعد از زیست و شیمی که اصلی‌ترین دروس رشته تجربی است، اگر داوطلب کنکوری در ریاضی و فیزیک نیز از پایه قوی باشد از سایر رقبیان خود پیشی می‌گیرد؛ لذا دانش آموزی که رشته تجربی را انتخاب می‌کند حتماً برای رسیدن به موفقیت، به تمام مباحث این رشته علاقه داشته باشد.

کنکور رشته تجربی دارای ۵ زیر گروه است که ضرایب هر زیر گروه در دروس اختصاصی با هم متفاوت اند لذا باید به این نکته توجه داشته باشید که رشته موردنظرتان در کدام زیر گروه است و ضرایب دروس اختصاصی آن چقدر است و با دیگر زیر گروه‌ها چه تفاوتی دارد. «طبق آمار سنجش در بین رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کشوری پر طرفدارترین رشته‌ها، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بوده‌است.»

ویژگی‌های بهترین مشاور کنکور تجربی

  • مشاور خوب باید در وهله اول خود مسیر موفقیت را طی کرده باشد تا دانش آموزان بتوانند به او اعتماد کرده و جا پای وی بگذارند و چگونگی موفق شدن خود را به دانش آموزان انتقال بدهد. متأسفانه بسیاری از افراد در زمینه مشاوره در حال فعالیت هستند که خود سابقه درخشانی در زمینه تحصیل و کار ندارند! پس اگر مشاور در زندگی شخصی خود موفق نبوده باشد، احتمالاً راهنمای خوبی هم نخواهد بود.
  • مشاور خوب باید به تمامی منابع و ویرایش‌های جدید آگاه و مسلط بوده و اطلاعاتش در زمینهٔ کتب جدید کنکوری به روز باشد. روز به روز به تعداد منابع آموزشی کنکور اضافه می‌شود که قطعاً تمامی آنها برای دانش آموزان مفید نخواهند بود؛ بنابراین باید منبعی به دانش آموز معرفی شود که متناسب با سطح وی بوده و او را برای کنکور آماده خواهد کرد.
  • تسلط نسبی و قابل قبولی بر مباحث داشته باشد. تا درصورت کسب نتایج ضعیف داوطلب، تشخیص دهد که درجهٔ سختی و آسانی آن مبحث چقدر بوده‌است. پس صرف اینکه مشاور مهندس یا دکتر باشد کافی نیست؛ بلکه مشاور باید در حداکثر درس‌ها تسلط کافی داشته باشد و این یعنی کاربلد بودن.
  • مسلط به برنامه‌ریزی کنکوری باشد و آنقدر در این زمینه باید تجربهٔ کافی و مفید داشته باشد که کاملاً مهارت ایجاد توأم انگیزه و برنامه‌ریزی اصولی و حرفه ای برای هر تیپ داوطلب کنکوری را داشته باشد. داشتن یک برنامه سخت و فشرده تضمینی برای موفقیت در کنکور نیست و در برخی موارد می‌تواند نتیجه معکوسی هم داشته باشد. به همین اطر برنامه‌ریزی کنکور باید به گونه انجام شود که در ابتدا آسان و به مرور زمان سخت شود. علاوه بر این، برنامه باید انعطاف‌پذیر باشد. به این معنا که در صورت انجام نشدن بخشی از آن، امکان جبرانش در روزهای بعدی وجود داشته باشد.

وظایف مشاور کنکور تجربی

وظایف مشاور کنکور تجربی

  • بررسی وضعیت درسی داوطلب باید بطور کامل و با جزئیات قبل از تنظیم و تدوین برنامه، الزامی است. مسلماً تا زمانی که مشاور نداند که دانش آموز در چه سطحی قرار دارد، نمی‌تواند برنامه خوبی برای او تنظیم کند.
  • کلاس‌های کنکوری، برنامه هفتگی، مدرسه، منابع درسی و… را از داوطلب بپرسد و در جریان برنامه درسی و هفتگی داوطلب باشد. رها کردن دانش آموز به حال خود، یکی از اشتباهاتی است که برخی از مشاوران و والدین مرتکب می‌شوند. هدف از مشاوره کنکور تجربی ، همراهی مشاور با دانش آموز تا رسیدن به نتیجه مطلوب است.
  • روش‌های مطالعه هر درس، روش‌های تست زنی و مرورها باید براساس سطح درسی و توانمندی‌های داوطلب باشد. لازمه موفقیت در کنکور، بالا بودن ساعت مطالعاتی دانش آموز نیست. بلکه کیفیت درس خواندن است که اهمیت دارد؛ بنابراین باید کلیه تکنیک‌های مطالعه، مانند تندخوانی ، جمع بندی و … به دانش آموز آموخته شود.
  • تأمین انگیزه روحی و روانی داوطلب و کمک به افزایش انگیزه‌های مثبت در داوطلب یکی دیگر از وظایف بهترین مشاور کنکور تجربی است. استرس اصلی‌ترین عاملی است که در نتیجه کنکور تأثیر چشمگیری دارد.
  • تنوع برنامه‌ریزی برای دانش آموز یکی دیگر از مهارت‌های بهترین مشاور کنکور تجربی است. برنامه‌ریزی باید کاملاً شخصی‌سازی شده و براساس توان دانش آموز نوشته شده باشد و به ۳ صورت کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تنظیم شده باشد. برنامه باید طوری باشد که اگر دانش آمور در یک روز دچار مشکلی شد از برنامه عقب نماند و به راحتی بتواند جبران کند. تنوع در برنامه‌ریزی از اصلی‌ترین موارد می‌باشد طوری که دانش آمور بعد از اتمام برنامه آن روز احساس خستگی نکند. برنامه باید کاملاً روانشناسی شده نوشته بشه که دانش آموز با انگیزه و میل تمام به سمت درس سوق پیدا کند.

چرا دکتر حسین رونقی بهترین مشاور کنکور تجربی است؟

  • دکتر حسین رونقی متخصص جراحی ارتوپدری
  • مشاور و برنامه‌ریز برتر کنکور
  • کارشناس برنامه‌های تلویزیونی
  • مشاور ارشد موسسات بزرگ کنکوری
  • نویسنده کتاب راهکارهای موفقیت در کنکور و مقالات علمی دربارهٔ رموز کنکور در مجلات و سایت‌های معتبر
  • برگزار کننده همایش‌های موفقیت در کنکور در مدارس نمونه و موسسات بزرگ در گیلان و استان‌های دیگر کشور

دکتر حسین رونقی به عنوان کسی که خود رتبه برتر کنکور بوده و توانسته دوران تحصیلی پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارد و بلافاصله بعد از اتمام پزشکی در رشته تخصص حراجی ارتوپدی قبول شود. دکتر رونقی بهترین الگو و نمونه برای دانش آموزان می‌باشد که مسیر کنکور را با موفقیت طی کرده و در این ۹ سال توانسته دانش آموزان زیادی را پرورش دهد تا در رشته‌های پزشکی –دندان پزشکی و داروسازی قبول شوند.

به خاطر داشته باشید که:

«همیشه باید سعی کرد جا پای کسانی گذاشت که مسیر مشترک ما را با موفقیت طی کرده‌اند؛ و در سال مهم کنکور هیچ آزمون و خطایی جایز نیست.»

نتایج درخشان بهترین مشاور کنکور تجربی ، دکتر رونقی

در ادامه می‌توانید نمونه ای از دانش آموزان موفق ما را مشاهده کنید:

سارا خجسته بخت پزشکی تهران

امین کاظمی پزشکی تهران

سمیه پور محمد پزشکی بندر عباس

امیر رضا برزگر دندان پزشکی رشت

نجمه صفار شرق داروسازی اردبیل

سبحان حیدری پزشکی همدان

مریم پیری پزشکی آبادان

زهرا طبسی زاده پزشکی مشهد

نیلوفر محمدی پزشکی اصفهان

سید احمد سجادی  داروسازی بند عباس

علی نادری  دنداپزشکی بیرجند

زهرا اسدی  دندانپزشکی  بندر عباس

کیانا سیفی  پزشکی ایلام

مریم سلیمی داروسازی اردبیل

مجتبی روحی داروسازی زنجان

گلارا کشتگر پزشکی زاهدان

مریم رضایی پزشکی گرگان

آیاتای بهرامی

یگانه اسماعیلی

مهران حمیدی

محمد جواد شعبانپور

سعید علوی

مرضیه آسترکی

و صدها قبولی دیگر …

 

4 دیدگاه برای “بهترین مشاور کنکور تجربی کیست؟
  1. پریا صالحی گفت:

    سلام من برای مشاور کنکور تجربی چند سوال داشتم که در دیدگاه نمیشه بیان کرد شما مشاوره رایگان دارید؟ ممنون میشم شماره تماس دفترتون رو برای من ارسال کنید

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام خانوم صالحی عزیز
      بله مشاوره برای کنکور تجربی در جلسه اول کاملا رایگان هستش و خوشحال میشیم که با شما گپ دوستانه ای داشته باشیم برای تماس با ما میتونید با شماره ۰۲۱۲۸۴۴۶۵۵۵ تماس بگیرید

  2. R گفت:

    سلام میشه لطف کنید شماره دفترتون رو بگید شماره ای که ب خانم صالحی داده بودین تماس گرفتم اشتباه بود

    1. دکتر رونقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنونم بابت پیگیری که کردید
      شماره واتس اپ ما
      ۰۹۱۲۰۱۹۰۵۴۸
      و شماره تماس تلفنی ما
      ۰۲۱۲۸۴۴۶۵۵۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *